#1 Skrevet Desember 16, 2005 Vet noen hva som er galt når gearkassen skraper når jeg slipper gassen på 5 gear? Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt verkstedhåndbøker som omhandler VR6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2005 Trodde det var flust med kloke hoder som kunne masse om Golf VR6 her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2005 Tjaaa... kan være at 5 gir drevet er løst eller har dårlig lager kanskje? Mener dette sitter litt for seg selv i girkassa på en måte og at det er derfor det evt ikke låter på noen andre gir. Regner med at girkassa må demonteres og videre feilsøking ved å kontrollere alle lagre og drev for slitasje/skader. Husker ikke helt, men mener det sitter et ganske stort deksel i enden av girkassa mot rammevangen. Hvis det gjør det og du skrur av dette vil du komme til 5 gir drevet der for å se om det er ødelagt/løst. Dette kan i så fall gjøres uten å skru ut hele kassa. Husk bare på å ha olje for hånden da den vil renne av ved demont. Lykke til uansett og håper dette hjalp deg litt iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2005 Tusen takk for svar, regner med å ta ut hele kassa da jeg skal skifte toppakning og kjeder og kjedestrammere Noen som vet om noen bøker som omhandler VR6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 18, 2005 vil anbefale deg boken volkswagen vr6 engine av peter russek fåes på ark eller noen andre bokhandlere...regner med den må bestilles men fin å ha!! http://www.vwbooks.co.uk/index_vw_wc_cars_man_handbks.htm (nederst på siden) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 31, 2005 Det var bolten som holder drevet for 5 gir som hadde skrudd seg ut å gnisset mot dekselet når jeg bremset på giret. Lett å fikse da det lå rett bak endedekselet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 1, 2006 hadde flaks da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 5, 2006 Kan kanskje følge opp med et spørsmål jeg har: Når jeg skal gire fra 1 til 2, må jeg enten gjøre det veldig sakte, eller slippe den opp i nøytral stilling, så til 2. Dette skjedde etter jeg fikk fikset varmeapparatet, da hadde de av midtkonsollen. Finnes det noen justeringer slik at jeg kan gire vanlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 5, 2006 Kan være at en av vaierene er kommet i klem eller har seig smurning som stivner nå det er kaldt, men jeg er nokså fresk på vr6 så vi får håpe at en av ekspertene kan svare deg på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...