Hvorfor havari på RS2-turbo?

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg som har en Audi S4 2.2T med RS2 turbo har opplevd havari på denne. Han fant bladene fra turboen i eksosrøret etterpå: eek :

 

Noen som har en god forklaring på hva årsaken til dette kan være?

Kan det være noe i motoren som har løsnet og tatt turen ut gjennom turboen?

Eller kan det ha vært turboen som har gått varm? I såfall hvorfor?

 

Han antydet også at det virket som det var slakke i lageret på turboen. Oppdaget også at en slange til veivhusventiasjonen hadde falt av. (Han trodde den var til det)

 

Skummelt å skifte turbo igjen uten å finne årsaken til havariet, så forslag mottas med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han antydet også at det virket som det var slakke i lageret på turboen. Oppdaget også at en slange til veivhusventiasjonen hadde falt av. (Han trodde den var til det)

 

E bitteliten dings, inn igjennom en turbo som kanskje snurrer for fullt: klø :

 

En turbo snurrer vel noe rundt 150000 rpm. Blir vel som å skyte seg i hodet med hagle vel!?! Masse søl og biter overalt: bh :

 

Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke gammelbilen din vel Vidar?

Du kan jo gå inn på hjemmesidene til Norsk Turboservice og lese om "turboskader". Kanskje noen av symptomene virker kjente

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Stig, det var ganske mye bra informasjon på denne siden.

 

Ja, det er nok gamlebilen min det gjelder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.