Webasto bensinvarmer problem

Anbefalte innlegg

Har orginalmontert Webasto bensinvarmer i bilen. Sannsynligvis:bbw46 etter hva jeg har funnet ut av en time med søking på nettet.

Ligger en del om emnet bl.a på nordicaudi. , Så det jeg først å fremst lurer på er om det kan være smartere å reise til andre enn Møller med mine problemer? Elektrodiesel f.eks ? Har av en eller anna grunn en fordom om at dem på bilverkstedene kan mekanikk og ikke bilelektro/tileggsutst. som her? eller bilhidden type nøkkel/startsperreprogrammering..(ihvertfall dette!!)

Problemet er at når jeg starter varmeren virker alt ok, men etter 5 min. kutter den. Misstenker glødestift etter å lest div. innlegg div. plasser. Ser også noen nevner flammevakt/sensor

Batteriet til varmeren var helt tomt når jeg kjøpte bilen - dette er nytt nå.

Er vel da sannsynlig at varmeren ikke er startet med javne mellomrom som anbefalt.

Føler meg ikke så veldig kompetent på å feilsøke selv, men hvis noen har enkle tips er de velkomne! OG -Bør jeg reise 10 mil til "expertene" eller overlate dette til Møller?

-GeirJ-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nedenstående er en god beskrivning av mine symptomer også.

-GeirJ-

faktum är att själva brännaren ändå bara går typ 30-40 sekunder och sedan så går den inte på typ 7-8minuter innan den åter startar igen. På 30 minuter idag var ventilkåpan fortfarande iskall men man kunde känna på slangaran nere vid bränanren som går in i motorn att dessa var väldigt varma.

Jag märkte hur som helst inte att jag hade högre temp än normalt på vattnet när jag slog på tändningen och det tog precis lika lång tid som alltid innan tempmätaren började röra på sig.

Mätaren i OBDn visade iofs 50'C då jag startade bilen. Kallas tänkte jag men sedan så rörde sig inte mätaren på de närmaste 2-3 minutrarna då tempen började stiga.

Finns det någon som har webasto och kan svara för om min verkar fungera normalt.

MVH Stefan N.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk montert min Webasto på Aas Bilklima (http://www.bilklima.no) her i Oslo, men ellers sjekk på http://www.webasto.no hvilken forhandler som ligger nærmere deg og hør med dem.. Har ikke peiling selv, men en autorisert forhandler vet nok hva problemet kan være.. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nettopp en kompis av meg som hadde et problem med sin diesel webasto, og der var det at den slangen som er festet til det stålrøret inni dieseltanken hadde klart å suge seg fast til tanken og dermed kom det ikke noe diesel til varmeren..

Prøv å se om du kan finne den drivstoffslangen til webastoen (tynn og hvit/gjennomsiktig slange) og se om du ser mange luftlommer i den, eller prøv om du klarer å suge noe bensin fra tanken ved å koble slangen ifra på undersiden av webastoen. Visst ikke så har du nok samme problemet som kompisen min hadde.. Visst det er det så kan det enten være at slangen er i klem eller så får du prøve å finne der slangen går inn i tanken (oftest under baksetet) og skru opp det lokket (ligger under et metallokk) og lirk litt på denne (dra den gjerne litt opp også). Skru det på igjen og prøv da om du klarer å suge noe bensin..

Et tegn på at webastoen ikke får noe bensin/diesel er at du hører en kraftig tikkelyd fra den. Får den bensin så er det en myk tikkelyd.

Prøv ihvertfall dette så kan det hende at du sparer deg noen kroner.. :)

Edit: Webastoen til kompisen min stoppet også etter ca 5 min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du ordnet dette Geir Jøran.?

Jeg har akkurat samme problem selv med min 99 A6.

Men nå vil den ikke starte i det heletatt.!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du ordnet dette Geir Jøran.?

Jeg har akkurat samme problem selv med min 99 A6.

Men nå vil den ikke starte i det heletatt.!!

Hei. Det ble etterhvert mildvær og da utsatte jeg problemet.. Så ble det kaldt igjen, Og da fikk jeg erfare hva det vil si å være gnien - har kjørt på 225/45-17 piggfritt hvor bakdekka er hastigh. merka V (240)... (Unnskyldning og beskr for hvor bra dekka var) Besøkte en granlegg osv. så nå har jeg litt fler bekymringer enn Webasto for å si det sånn..

Har kjørt skadefritt m' baktrekk/4WD i MANGE år og tenkte at kasko var -for dem som kjører av veien.. Tips til bil/delebil i Sverige/Tyskland/Sveits/Belgia mottas med takk. For alle som leser+kjente: Har ikke så veldig god erfaring/peiling på skruing/karossarb. , men kan flislegge badet DITT sånn du vil ha det! --Byttearb??

Var vel ikke veldig mye hjelp for deg dette - Andre, men har fått noen tips om at dem er veldig mye mer kunnskapsrike mht Webasto på Gjøvik elektrodiesel, alt Fyksen på Lillehmr. ,enn de fleste her i Valdres.

-GeirJ-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel ikke veldig mye hjelp for deg dette - Andre, men har fått noen tips om at dem er veldig mye mer kunnskapsrike mht Webasto på Gjøvik elektrodiesel, alt Fyksen på Lillehmr. ,enn de fleste her i Valdres.

-GeirJ-

Skal ikke så mye til det.!! : rolleyes

Noen som kan finne ut hvor batteriet til min Webasto sitter.? (99 A6 2.8 quattro)

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.