Forskjellig dekkbredde hos produsenter

Anbefalte innlegg

Selv om flere forskjellige dekkmerker har et dekk som heter 225/40-18 f.eks. er det store forskjeller på faktisk bredde. Noen som vet hva dette kommer av? Noen som vet hvilke som er smale eller breie? Vet at Falken er smale ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om flere forskjellige dekkmerker har et dekk som heter 225/40-18 f.eks. er det store forskjeller på faktisk bredde. Noen som vet hva dette kommer av? Noen som vet hvilke som er smale eller breie? Vet at Falken er smale ihvertfall.

Har iallefall prøvd 2 forskjellige falken-dekk på gamlebilen på samme felg-dim.. Det ene merket husker jeg ikke, men det var subb subb subb subb subb subb mens da jeg skiftet til falken fk451 (eller hva det heter?) ble det bare sub sub.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var fk451 jeg hadde også. Var 205/40-17 på golf 2, og de så ut som pizza skjærere....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin er "store" i størrelsen iallefall. Veit ikke helt hvorfor det er sånn forskjell. Toleranser i støpeformene kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig forskjellig hvor firkanta dekkene er i kanten, sikkert derfor noen virker større?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig forskjellig hvor firkanta dekkene er i kanten, sikkert derfor noen virker større?

bridgestone er "brede", aurora er "brede" og "høye"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo Proxes er smale i forhold til vanlige dekk, Falken Fk451 å.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener å ha hørt at det første sifferet er bredden på slitebanen ikke bredden på selve dekket, dermed kan de dekkene som er laget med litt rundere slitebane bli bredere selv om de har samme størrelse. Noen som bekrefte / avkrefte dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener å ha hørt at det første sifferet er bredden på slitebanen ikke bredden på selve dekket, dermed kan de dekkene som er laget med litt rundere slitebane bli bredere selv om de har samme størrelse. Noen som bekrefte / avkrefte dette?

Googlet litt, og fant ut følgende:

SECTION WIDTH = Linear distance between the outside sidewalls of an inflated tire without any load (exclusive of protruding side ribs and decorations).

tiredimensions.jpg

Section Width

Following the letter(s) that identify the type of vehicle and/or type of service for which the tire was designed, the three-digit numeric portion identifies the tire's "Section Width" (cross section) in millimeters.

P225/50R16 91S

The 225 indicates this tire is 225 millimeters across from the widest point of its outer sidewall to the widest point of its inner sidewall when mounted and measured on a specified width wheel. This measurement is also referred to as the tire's section width. Because many people think of measurements in inches, the 225mm can be converted to inches by dividing the section width in millimeters by 25.4 (the number of millimeters per inch).

Skulle vel være greit forklart da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss! Dette var nytt for meg. Alltid trudd at 225 stod for bredden på slitebanen jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.