#1 Skrevet Desember 16, 2005 Selv om flere forskjellige dekkmerker har et dekk som heter 225/40-18 f.eks. er det store forskjeller på faktisk bredde. Noen som vet hva dette kommer av? Noen som vet hvilke som er smale eller breie? Vet at Falken er smale ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2005 Selv om flere forskjellige dekkmerker har et dekk som heter 225/40-18 f.eks. er det store forskjeller på faktisk bredde. Noen som vet hva dette kommer av? Noen som vet hvilke som er smale eller breie? Vet at Falken er smale ihvertfall. Har iallefall prøvd 2 forskjellige falken-dekk på gamlebilen på samme felg-dim.. Det ene merket husker jeg ikke, men det var subb subb subb subb subb subb mens da jeg skiftet til falken fk451 (eller hva det heter?) ble det bare sub sub.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2005 Var fk451 jeg hadde også. Var 205/40-17 på golf 2, og de så ut som pizza skjærere.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2005 Michelin er "store" i størrelsen iallefall. Veit ikke helt hvorfor det er sånn forskjell. Toleranser i støpeformene kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2005 Er veldig forskjellig hvor firkanta dekkene er i kanten, sikkert derfor noen virker større? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2005 Er veldig forskjellig hvor firkanta dekkene er i kanten, sikkert derfor noen virker større? bridgestone er "brede", aurora er "brede" og "høye" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2005 Toyo Proxes er smale i forhold til vanlige dekk, Falken Fk451 å....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 18, 2005 mener å ha hørt at det første sifferet er bredden på slitebanen ikke bredden på selve dekket, dermed kan de dekkene som er laget med litt rundere slitebane bli bredere selv om de har samme størrelse. Noen som bekrefte / avkrefte dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2005 mener å ha hørt at det første sifferet er bredden på slitebanen ikke bredden på selve dekket, dermed kan de dekkene som er laget med litt rundere slitebane bli bredere selv om de har samme størrelse. Noen som bekrefte / avkrefte dette? Googlet litt, og fant ut følgende: SECTION WIDTH = Linear distance between the outside sidewalls of an inflated tire without any load (exclusive of protruding side ribs and decorations). Section Width Following the letter(s) that identify the type of vehicle and/or type of service for which the tire was designed, the three-digit numeric portion identifies the tire's "Section Width" (cross section) in millimeters. P225/50R16 91S The 225 indicates this tire is 225 millimeters across from the widest point of its outer sidewall to the widest point of its inner sidewall when mounted and measured on a specified width wheel. This measurement is also referred to as the tire's section width. Because many people think of measurements in inches, the 225mm can be converted to inches by dividing the section width in millimeters by 25.4 (the number of millimeters per inch). Skulle vel være greit forklart da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 18, 2005 Jøss! Dette var nytt for meg. Alltid trudd at 225 stod for bredden på slitebanen jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...