Senkesett Golf / Bora går det om hverandre?

Anbefalte innlegg

Passer senkesett (evt bare fjærer) som er til en Golf GTI på min Bora 1,8T ?

2001 modell som det er snakk om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen formening om dette?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn fysyik så er det nok ein stor mulighiet for dette ja.

Skulle sjekke ut eit delenr fra ein Bora TDI i dag, og da kom det opp Golf IV TDI på systemet i staden for Bora da eg søkte på reg nr.

men ikkje skyt meg om det ikkje passer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det passer fysisk som Roar sier. Det som kan skje er at Boraen din blir lavere bak enn det som er oppgitt senk på Golfen. Dette pga. Bora er en Golf med "rompe" og er da tyngre bak.

Fjærer til Golf stv. ville senket en Bora likt pga. ganske lik vekt bak.

Kanskje vrient å få godkjent også hvis det ikke står nevnt Bora i papirene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn fysyik så er det nok ein stor mulighiet for dette ja.

Skulle sjekke ut eit delenr fra ein Bora TDI i dag, og da kom det opp Golf IV TDI på systemet i staden for Bora da eg søkte på reg nr.

men ikkje skyt meg om det ikkje passer.

;) Helt i orden det. Er det da noen sjanse for at fjører fra Golf GTI passer til Bora "GTI" (1.8T) ? Kan som Inge sier;bli mere styr enn enkelt, spes med tanke på godkjenning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det passer sikkert, men kor bra det blir er ein annan sak.

Kjøp det som passer du... ;) Blir nok billigast i lengden!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye har du tenkt å senke? Eibach har "Sportline" fjærer til Bora 1,8 T og 1,9 Tdi. Disse senker 50 foran og 45 bak.

Jeg hadde de på Boraen min for noen år siden.

Bilde er lånt av ny eier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det passer sikkert, men kor bra det blir er ein annan sak.

Kjøp det som passer du... ;) Blir nok billigast i lengden!

Det var planen uansett,bare nysgjerrig på om det faktisk gikk.

Inge: Byttet du bare fjører? Må jo bytte dempere også når man passerer 40mm. Pole position hadde 30mm fjører for 2500,- Eibach seff: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inge: Byttet du bare fjører? Må jo bytte dempere også når man passerer 40mm. Pole position hadde 30mm fjører for 2500,- Eibach seff: rock :

Jeg bytta bare fjærene på min. Bestilte bilen med sportsunderstell for å få med bedre/stivere dempere.

Du må vel ikke bytte dempere selv om du senker mere enn 30 mm, men det anbefales.

Eibach 30 mm til 2500,- var dyrt. Eibach Sportline kjøpt hos Møller kommer på ca. 2100,- med litt "klubbrabatt".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var planen uansett,bare nysgjerrig på om det faktisk gikk.

Hadde 50mm fjærer foran og bak på a3'n min pluss bonrath senkeskåler foran og det var ikke noe problem at jeg ikke byttet til korte dempere. Bare dro opp på biltilsynet og godkjente det. Nevnte det ikke engang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta bare fjærene på min. Bestilte bilen med sportsunderstell for å få med bedre/stivere dempere.

Du må vel ikke bytte dempere selv om du senker mere enn 30 mm, men det anbefales.

Eibach 30 mm til 2500,- var dyrt. Eibach Sportline kjøpt hos Møller kommer på ca. 2100,- med litt "klubbrabatt".

Husker ikke exakt prisen, men noe veldig nære 2,5k var det.

Takker for alle svar;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.