Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med restaurering av alufelger? Mine skulle vært pusset opp, men noen påstår at at du aldri må finne på å fjerne eller løsne på noen av felgskruene. Stemmer det? Vet at noen firmaer driver med dette, men jeg har lyst til å pusle litt sjøl... : klø :

Gisle

Felgskade1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ihvertfall ikke finn på å fjerne eller løsne felgskruene UTEN Å TA UT LUFTA! Men regner med at du tar av dekka først. Tviler på om det lønner seg å la et firma pusse de opp. Men har du tilgang på litt utstyr fikser du det selv.

Kanten kan pu kanskje polere opp med en poleringsskive på drillen og mye tålmodighet. Senteret kan du glassblåse og lakkere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Driver selv å pusser opp et sett med BBS RS 301.

Jeg har tatt ut alle skruene(rent helvete), og kommer til å bestille nye skruer fra enten

http://www.felgen-man.de , http://www.justmatz.co.uk eller gjennom info@racingteam-hofman(billigst som jeg har funnet)

Jeg skal også bestille en ny ytterring, og et par senterdeksler. Dette kommer jeg til å bestille fra en av disse.

Kommer til å bruke Duxola malingsfjerner på ringene, og deretter polere de opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RH-felga du skal pusse opp? Har gjort akkurat det samme på mine.. Ikke noe problem å dele dem iallefall som jeg har erfart.. Skru ut skruene med en 8mm mange-kantet pipe el.l og en 10mm på baksiden, og del felgringen fra resten.. Er sikkert klarlakk på ringene og det må fjernes før du begynner å polere.. Jeg brukte duxola malingsfjerner og klarlakken gikk av med høyttrykkspyleren etterpå.. Så har jeg et sett med høyglanspolering som jeg dro over og ringene ble som nye! :) Kan legge ut noen bilder her underveis så du ser.. Ringene var lakkert sølv da jeg kjøpte felga..

Ene bildet er før, og det andre bildet er etter et par minutt med duxola..

DSC02528 kompl før.jpg

DSC02517 felg med duxola på.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ene bildet er når jeg har høyglanspolert/friska opp krommen som var der, og andre er nesten ferdig.. Har bare igjen og fjerne lakken på ørten-hundre skruer da.. :rolleye: Men det ble da bra til slutt, men de ser ikke lengere så bra ut siden jeg har brukt felga som vinterhjul og de tålte visst ikke så mye salt... :o Om sommeren går det sikkert bra..

DSC02524 felgring ferdig.jpg

DSC02526 felg med ring2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for glimrende tips!!!:) :) :)

Har dessverre ikke kommet meg på forumet før nå, fordi jeg har vært bortreist i Jula.... Nå er det ikke noen unnskyldning lenger, begynner i morra!!!!

Gisle:glad:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy flate, de felgene dine ble bra Håkon!!!!! :tilber: Har du noen bilder Dan Henning???

Gisle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solgte BBS hjula før ejg fikk begynt å pusse på dem..: gråter :: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solgte BBS hjula før ejg fikk begynt å pusse på dem..: gråter :: rolleyes

FY DEG! : bråk : Breie ringer så hadde det vært konge! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe :) Koster for det første alt for mye, og tar altfor lang tid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe :) Koster for det første alt for mye, og tar altfor lang tid :)

Neida! Går fort som bare det. Brukte under en halvtime på å få av all lakk på en av ytterringene. Et par timer til så er den bedre enn ny :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida! Går fort som bare det. Brukte under en halvtime på å få av all lakk på en av ytterringene. Et par timer til så er den bedre enn ny :)

Det kan hende :) Men synes det blir kostende litt for mye jeg..Og må ha nye dekk også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RH-felga du skal pusse opp? Har gjort akkurat det samme på mine.. Ikke noe problem å dele dem iallefall som jeg har erfart.. Skru ut skruene med en 8mm mange-kantet pipe el.l og en 10mm på baksiden, og del felgringen fra resten.. Er sikkert klarlakk på ringene og det må fjernes før du begynner å polere.. Jeg brukte duxola malingsfjerner og klarlakken gikk av med høyttrykkspyleren etterpå.. Så har jeg et sett med høyglanspolering som jeg dro over og ringene ble som nye! :) Kan legge ut noen bilder her underveis så du ser.. Ringene var lakkert sølv da jeg kjøpte felga..

Ene bildet er før, og det andre bildet er etter et par minutt med duxola..

Har et sett med slike felger (RH Cup 2 delt 17x8") som jeg vurderer å shine opp (eller selge). Skiftet du bolter på dine, og la du på ny klarlakk på ytterringen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er flere som har polert opp kanten på flere felger her nå. Skal gjøre det samme selv da klarlakken har begynt å flasse av, men det står ikke så mye om selve prosessen og hva man trenger.

Så spørsmålet mitt er, hva trenger man for å gjøre en slik jobb og gjerne en kort forklaring av prosessen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pensle på Duxola....ta deg en øl.....spyle av.

Gjenta til all lakk er borte og du er ganske brisen:p

Deretter poler opp eller puss med fin smergel hvis det er riper eller lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pokker også ;)....på grunn av denne tråden er jeg nå bare nødt til å prøve å polere opp mine gammle cookie cutters.....ser jo veldig bra ut dette.

MEN skal man eller skal man ikke når det gjelder ny klarlakk.....blir vel litt mindre glans med klarlakk enn uten??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pensle på Duxola....ta deg en øl.....spyle av.

Gjenta til all lakk er borte og du er ganske brisen:p

Deretter poler opp eller puss med fin smergel hvis det er riper eller lignende.

Ok, takk skal du ha :)

Så dette er igrunn en jobb som egner i helga, hvis man ikke har ferie da :) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pokker også ;)....på grunn av denne tråden er jeg nå bare nødt til å prøve å polere opp mine gammle cookie cutters.....ser jo veldig bra ut dette.

MEN skal man eller skal man ikke når det gjelder ny klarlakk.....blir vel litt mindre glans med klarlakk enn uten??

Det blir blankere uten klarlakk, men du må være glad i å polere, for det må du gjøre ofte. Klarlakken fungerer vel mest som et beskyttelseslag, men ved fjerning av klarlakk og ved ny pålegging så har jeg hørt at den blir fort litt gul og det er ikke pent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et sett med slike felger (RH Cup 2 delt 17x8") som jeg vurderer å shine opp (eller selge). Skiftet du bolter på dine, og la du på ny klarlakk på ytterringen?

Skiftet ikke boltene på mine nei.. Og ikke la jeg klarlakk på.. Prøvde å legge på et lag med vanlig klarlakk, men det kunne jeg skrape vekk ganske lett, så tok det av igjen.. Gadd aldri å finne noe klarlakk som satt godt nok, så skrudde dem sammen igjen.. Nå ser dem ikke så bra ut da.. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet ikke boltene på mine nei.. Og ikke la jeg klarlakk på.. Prøvde å legge på et lag med vanlig klarlakk, men det kunne jeg skrape vekk ganske lett, så tok det av igjen.. Gadd aldri å finne noe klarlakk som satt godt nok, så skrudde dem sammen igjen.. Nå ser dem ikke så bra ut da.. : bh :

Du kjører med de på vintern sant? Er vel saltet og sånt som tar de da eller ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kjører med de på vintern sant? Er vel saltet og sånt som tar de da eller ?

Bruker dem nå ja.. Og det er salt og dritt som angriper metallet...

Kjørt med polert kant på 2 felg-sett jeg har hatt på sommerhjul, og er ikke noe problem.. Kanskje friskes opp litt en gang i måneden max...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Kanskje jeg gjør et forsøk på dette etterhvert.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarlakk på høyglanspolert alu er bare å glemme! Finnes enda ikke en klarlakk som sitter skikkelig på polert alu. Så hvis man skal ha blank kant så må man være ivrig med poler-kluten med Autosol eller lignende.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkjte at jeg skulle fikse opp ASA felgene mine.

Hvor får jeg kjøpt duxola?

Er det stress med å få felgene tette etter at man har delt dem?

Hvor ofte må man polere i etterkant?

Må man slipe med smergel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkjte at jeg skulle fikse opp ASA felgene mine.

Hvor får jeg kjøpt duxola?

Er det stress med å få felgene tette etter at man har delt dem?

Hvor ofte må man polere i etterkant?

Må man slipe med smergel?

- Duxola fåes kjøpt på Byggmakker, Maxbo ol. sjapper

- Går sikkert greit hvis du er nøye ved montering

- Spørs hvor mye du bremser og hvor bedritent vær du kjører i.....

- Spørs hvordan felgen ser ut det......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.