Bytte registerreim 2,5 tdi 98 mod

Anbefalte innlegg

Holder på å bytte registerereim på min transporter t4 2,5 tdi.

Finner ikke ut hvordan dieselpumpedrevet skal stå, finner et merke på reimhjulet men ikke noe tilsvarende på pumpen. : gråter :

Tar imot tips med takknemlighet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på å bytte registerereim på min transporter t4 2,5 tdi.

Finner ikke ut hvordan dieselpumpedrevet skal stå, finner et merke på reimhjulet men ikke noe tilsvarende på pumpen. : gråter :

Tar imot tips med takknemlighet:)

 

Er et lite hakk på baksiden av pumpehjulet. Dette skal flukte mot en strek/hakk i pumpekonsollen. Blir på en måte foran mot radiatoren. Det gir deg grunninnstillinga. Deretter skal pumpa justeres inn med måleur slik at den gir 0.55mm slag da motoren står på tenning sylinder 1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Goe greier:) Fant merket no. Skal prøve å få den til å gå med grunnjusteringen slik at jeg kan få kjørt den til et verktsted for justering.

(Reimen til dieselpumpen røk for noen dager siden, heldigvis at det ikke var den andre som røk. Har skiftet alle 3 strammehjulene og vannpumpen)

Tusen takk for tipset: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) :)

Finfint. Lykke til

Har vært ute og prøvekjørt og bilen går helt som normalt:) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suverent. En tur på verksted for å fintune den hadde jeg nok kosta på meg alikevl, men det må du nesten vurdere selv. Koster jo penger det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.