#1 Skrevet Desember 18, 2005 Jeg vet at org. 16 toms felger som ble levert til S2 og S6 hette Avus. Men hva med samme felgene bare at den er i 18 toms ?? Heter den også Avus ?? Her er et bilde av gamlebilen til en Audi-bekjent i Nederland. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 18, 2005 Jeg vet at org. 16 toms felger som ble levert til S2 og S6 hette Avus. Men hva med samme felgene bare at den er i 18 toms ?? Heter den også Avus ?? Her er et bilde av gamlebilen til en Audi-bekjent i Nederland. Mener ganske sikkert at Avus er betegnelsen på den typen 6 eika Audi felger som har kommet på de fleste S-bilene, uavhengig av størrelse. Navnet kommer vel fra denne http://www.21stcentury.co.uk/cars/audi_avus_quattro.asp Ser ut som 18" S8 på den S2'n, meget kledelig spør du meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 18, 2005 De heter AVUS ja. Står det i det tyske vognkortet til min bil. Jeg har disse på min A6. (8x18" Et48, hvor det var spacere til.) Tror disse var ekstrautstyrsfelger (S-line styling). Jeg liker veldig godt disse felgene, men mine er noe kantkjørt. Kunne tenkt meg disse i 19". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 18, 2005 De heter AVUS ja. Står det i det tyske vognkortet til min bil. Jeg har disse på min A6. (8x18" Et48, hvor det var spacere til.) Tror disse var ekstrautstyrsfelger (S-line styling). Jeg liker veldig godt disse felgene, men mine er noe kantkjørt. Kunne tenkt meg disse i 19". Selge til meg ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 18, 2005 Ingen som har stusset litt på at omtrent "halvparten" av felgene til VAG står oppført i ETKA som Avus? Følger meg fortsatt rimelig sikker på at Avus kun er en betegnelse som VAG bruker på alu felger Felgene er foresten 18" S8 av den første typen S8 om jeg ikke tar helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 18, 2005 Ingen som har stusset litt på at omtrent "halvparten" av felgene til VAG står oppført i **** som Avus? Så vidt meg bekjent så er det bare to typer felger som heter Avus, en til VW fra 80-tallet og en til Audi fra 90-tallet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 18, 2005 Dette er de orginale Avus som sitter orginalt på S2 (1995 modellene og oppover?) ,S3, S4, S6 og S8. Er vel 16" på S2, 17" på S3,S4 og S6 mens det er 18" på S8. Får også felger i tilbehørskatalogen som heter Avus, men de ligner bare. Men det er nok noe i at Avus og alu har en "sammenkobling". Konseptbilen som heter Avus er vel i alu? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 18, 2005 Koblingen mellom navnet Avus og konseptbilen er vel heller den legendariske racerbanen Avusring utenfor Berlin, hvor Auto Union's biler gjorde det veldig bra på 30-tallet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2005 Så vidt meg bekjent så er det bare to typer felger som heter Avus, en til VW fra 80-tallet og en til Audi fra 90-tallet. Har LENGE ventet på å ta Per på "faktafeil" og nå har det skjedd Er nok adskillig flere VAG felger som heter Avus, S6/S8 felgen finnes i flere varianter, (bl.a. 17" til S3 og S4), til eldre VW finnes flere Avus (13 og 14"), til Audi A3/A4 og Golf IV finnes ihvertfall en felg som blir kallt Avus (15") og ikke minst er der en felg som blir kallt Avus som bl.a. sto på "Sema bilene": Er sikkert flere også men de jeg kom på i farten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 18, 2005 Han som eide S2en på det øverste bildet har funnet et sett med splitternye Avus felger til meg i Holland for 800 Euro. Eneste forskjellen er at det er en litt annen senterkappe på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...