Anbefalte innlegg

har en a4 1.8t som ikke går som den skal... den går bra på lavt turtall og høyt men mellom 2500 og 400 lugger den veldig .. noen som vet hva dette kan være

 

mvh magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluggene? De skal byttes hver 20 eller 30.000km på denne motoren.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les av feilminnet så finner du 99% sikkert ut at det er en coil som kødder. Er ikke helt uvanlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluggene? De skal byttes hver 20 eller 30.000km på denne motoren.

 

Mvh

EW

 

Hæ. Har vel alltid vært (og er fortsatt) 60.000km skiftintervall på plugger på 1.8t

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en a4 1.8t som ikke går som den skal... den går bra på lavt turtall og høyt men mellom 2500 og 400 lugger den veldig .. noen som vet hva dette kan være

 

mvh magnus

 

Hvis du gir litt mer informasjon om bilen er det litt lettere å få svar. Årsmodell f.eks, motorbokstaver om du vet osv. 1.8t har jo vært levert fra 95' frem til i dag i ulike varianter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

95% sikker på det er overslag i en av pluggene.....sjekk og plugghetene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ. Har vel alltid vært (og er fortsatt) 60.000km skiftintervall på plugger på 1.8t

 

Sto 20.000km på de jeg kjøpte til foreldrene mine sin 1,8T, samme på min urquattro. Dette var på mekonomen.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sto 20.000km på de jeg kjøpte til foreldrene mine sin 1,8T, samme på min urquattro. Dette var på mekonomen.

 

mvh

EW

 

Du får bruke orginalpluggene da vet du.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får bruke orginalpluggene da vet du.....

Hva koster de per stykk da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster de per stykk da?

 

Forskjellig pris til forskjellige motorer. Sikkert dyrere enn på mekonomen, men hvis de varer 3 ganger så lenge er det kanskje ikke så ille. Sparer jo litt jobb også da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en a4 1.8t quattro 97 mod motorkode aeb.... rund 3000 sperrer den bra og stikkflammene står av potta når jeg slipper gassen over 5000 ..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jammen så ikke slipp gassen da vel !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster de per stykk da?

 

Jeg gav 6-700 på møller for 4 plugger ink. klubbrabatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en a4 1.8t quattro 97 mod motorkode aeb.... rund 3000 sperrer den bra og stikkflammene står av potta når jeg slipper gassen over 5000 ..:)

 

Hmmm. Luftmassemåler, tenningsmodul eller en coil kanskje. Coil på disse har vel egentlig ikke vært noe stort problem men. Er først og fremst de nyere som har hatt trøbbel der. Høres i grunn ut som feil tenning ved høyt ladetrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger bare mellom 04 og 05 i ladetrykk og det er jo ikke høyt men det skjer når han får trykk .. kjøpe nye plugger i morgen så får vi se

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger bare mellom 04 og 05 i ladetrykk og det er jo ikke høyt men det skjer når han får trykk .. kjøpe nye plugger i morgen så får vi se

 

Er bilen orginal? Prøv å ta av stikket på luftmassemåleren din og kjør en tur uten, ikke uvanlig at de tar kvelden og da sperrer den på høyere turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal prøve nå... sperrer bare mellom 2500 og 4000 kommer over så drar den men har litt dårlig magefølelse av og dra den så langt når den er som den er på lavere turtall .. er ganske original .. har 2.5" simons eksos .. 3" hjemmelaget dp uten kat .. åpent filter... fmic

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm nå har jeg prøvd og dra ut stikket og skiftet plugger uten bedring for nok sette den inn på et verksted.... kan det være bensinfilteret som er tett hvis dette i hele tatt er mulig

 

mvh magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du så ingen sorte tynne streker på de gamle pluggene?

Eller olje på pluggene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei de gamle var helt sjokoladebrune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les av feillageret så ordner det seg nok...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bestille time så de får gjort det etter jul

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet det er gammel tråd men fant du løsning på dette problemet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom over denne siden,greit den er gammel.Men lurer på om du fant ut hva som feilet bilen?.For jeg har fått et sammenlignende problem på min tsq.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.