Skifte av lambda sensor på allroad

Anbefalte innlegg

Noen som har ide om det er vanskelig å bytte lambda sensor på en Allroad 2.7 -01 (uten å demontere halve bilen)? Har fått denne meldinga med VAG-COM:

 

17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High

P1131 - 35-10 - - - Intermittent

 

Finnes det evt. alternativ (les billigere) lambda sensor utenom den orginale som kan brukes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke enda hva Audi skal ha, ska sjekke i morra, men av erfaring så er de dyre. Fikk min OBDII kabel i går og sefølgelig så finner en feil med VAG-COM som koster penger med en gang : eek : ...men greit å kunne få status så en har ide om hva som er galt på kjerra :)

 

Greit å vite at mekonomen har dette, håper å kunne skifte selv + billigere del for å spare noen kroner nå i disse juletider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge den sier "intermittent" ville jeg først nulle ut alle feil, kjøre noen dager og ta en ny test for å se om den dukker opp igjen.

 

Mvh Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg nullet den ut men meldingen kom igjen etter dag så det ser ut som det ikke er noen vei utenom bytte : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.