#1 Skrevet Desember 18, 2005 Har satt inn en gammel 200T motor(WJ) i Passaten min, denne starter og går fint en liten stund før den drukner i bensin. På denne motoren sitter det en varmkjøringsregulator nede på venstre side av motoren(som på mange andre) der det er ei kontakt. Hva slags signal skal inn på denne? Konstant strøm? Strøm bare en liten stund? Trenger gode råd siden jeg ikke hadde denne på den andre motoren. Eller andre forslag. Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 18, 2005 Sitter en "bimetall" fjær i varmkjøring regulatoren. Denne fjæren blir påvirket av varme fra motor og av strøm som blir tilført kontakten. Når fjæren blir varm og utvider seg regulerers trykket. Mener å huske at du måler høyere trykk på varm motor en på kald motor når du måler fra mengdefordeler og inn på regulatoren. OBS! Trykket på dysene blir likevel høyere, og gir ekstra bensin på kald motor. Har ikke skjema tilgjengelig, og eg husker ikke sikkert... Tror den ene "polen" på regulatoren skal til jord, den andre tror jeg skal ha 12v når tenning er på Jeg tror du skal sjekke kaldstart dysen først, at den ikke har hengt seg opp og spruter inn bensin hele tiden Jeg og har WJ motor i Passat, men mitt problem er at det blir for lite bensin når jeg får litt turbotrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 19, 2005 Har ikke kjørt med kontakta montert på dysa, og har hatt den ute for å se om den holder på trykket. Har hørt fra flere nå at det skal være +15 og jord på kontakta. Får prøve og se i morgen. Jeg har sveist inn 2 ekstra dyser i innsuget som jeg styrer av en trykkbryter for at den skal få litt mere bensin når trykket øker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 19, 2005 Hmmm Er ikke "klaffen" i megdemåleren som henger litt da, eller at selve mengdefordeleren er defekt. Har du sjekket bensin trykk inn på mengde fordeler, og kontroll trykket til varmkjøring regulator? Begge ekstra dysene til bensin da eller? Jeg gir minn litt vann på en dyse, uten vann så har jeg tenningsbank:rolleye: Det var siste prosjekt mitt med K-jet. Skal montere Megasquirt på WJ motoren også, og ha den over i en annen bil når den dårlige Passat grevlingen nå avskiltes og hugges: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 19, 2005 HmmmEr ikke "klaffen" i megdemåleren som henger litt da, eller at selve mengdefordeleren er defekt. Har du sjekket bensin trykk inn på mengde fordeler, og kontroll trykket til varmkjøring regulator? Begge ekstra dysene til bensin da eller? Jeg gir minn litt vann på en dyse, uten vann så har jeg tenningsbank:rolleye: Det var siste prosjekt mitt med K-jet. Skal montere Megasquirt på WJ motoren også, og ha den over i en annen bil når den dårlige Passat grevlingen nå avskiltes og hugges: rock : Stemmer det med klaffen i mengdemåleren, fikk ikke startet før den var i orden. Har 5,5 bar inn på fordeler, har ikke skjekket noe mer. Har hørt at det sitter sil i varm kj. reg. som kan være tett, eller at denne også sitter fast ettersom motoren har stått lenge. Begge dysene er til bensin ja, må jo fore den litt: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 20, 2005 Den ble iorden når jeg fikk strøm på kontakta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...