Anbefalte innlegg

Var nettopp på eu kontroll med s4 en og da ble den godkjent med ett avgassnivå på 0,34 .

Er det mye eller lite ?

 

Satt litt å lurte på om det var mulig å fjerne kattene på denne å sette på rake rør eller renske ett par gamle katter for innmat å sette de tilbake, uten å få problemer med avgassnivået i senere kontroller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Trodde avgassnivået ( co ) var omtrent 0 etter katalysator jeg men. 0.34 er uansett ikke mye. Går fint å ta vekk/erstatte kat men du vil få problemer på neste eu kontroll, så da er det kanskje kjekt å ha de gamle inntakt for montering før en evt. kontroll!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min s4 hadde abgas på 0,74 uten cat, dvs ikke godkjent. Men i grunnen skal ikke cat ha noe å si på varm motor, cat har mest å si på avgassene når motoren er kald og ikke er effektiv nok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men i grunnen skal ikke cat ha noe å si på varm motor, cat har mest å si på avgassene når motoren er kald og ikke er effektiv nok

Katalysatoren fungere ikke/dårlig på kald motor. Den er avhengig av å bli varmet opp for å fungerer. Det er derfor den sitter nærmest manifolden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men selv om den ikke fungerer best ved kaldmotor er det fortsatt da det er mest bruk for den og avgas nivået mellom med og uten er størst ved kald motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett skal vel avgass måles da motoren er varm. Slik at choke/kaldstart ikke er aktivt. Katalysatoren skal rense avgassen slik at utslipp av giftige gasser ikke blir for høyt. Derfor blir det nødvendigvis feil på måling hvis denne er tatt vekk eller er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk gjennom 90'en forrige gang, ved å be på mine knær. Og det gikk greit, siden det var fredag.... :)

 

Har enda ikke byttet cat, men i år gikk den gjennom uten problemer, kun ved å bruke noe som heter MERGI BENSINTILSETTING.

Vet også om flere som har klart å få gjennom 7A-motoren uten cat, kun ved å bruke MERGI. Så det kan jo være verdt ett forsøk for deg også, selv om du har hårføner under panseret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.