Event ting ved effektøkning som må forbedres

Anbefalte innlegg

Som mange her inne sikkert har fått med seg synes jeg ikke V8'ern går bra nok:) Har styra og ordna oppi hodet mitt med MYE rart for at detta skal gå litt bedere og etter mye om og men er jeg nå i forhandlinger med ett firma om kompressor kit. siden bilen min blir 10 år til neste år vil jo dette være kostnadsfritt?????? Men så til poenget.

 

Med kompressoren vil jeg få 500-525hk. Er det noe jeg må gjøre med bilen for å få dette godkjent? Forsterke noe på bilens oppbygning, bremser, fester eller div? De med 2,2t som har 500-1000hk hva har dere gjort for å godkjenne dette? Ting jeg burde være klar over eller krater jeg kan dette opp i?

Ja jeg vet auto kassa ikke vil tåle dette men det gidder jeg ikke tenke på før den event ryker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge bilen er en 96 modell eller eldre så er det gratis å få godkjent ombygde biler. Men det stilles krav til at resten av bilen må kunne håndtere den HK økningen og da altså bytte bremser, deler av understellet osv. Men om dette er nødvendig på din bil det vet jeg ikke, men er nok ikke usansynlig at det må byttes noe med tanke på at du øker effekten med ca 200hk ++.

 

Lykke til med prosjektet ihvertfall : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at bilen må være førstegangsregistrert i NORGE før 01.01.1996 for å slippe unna avgifter ved trimming/ombygning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er kjøpt ny i norge så blir 10 år til sommeren 06. Og skal ikke inn med kompressoren før til sommeren igjen så det går bra:) Lurer derfor på om det er noe jeg kan bruke vinteren på å forbedrs så alt er klart når den tid kommer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er kjøpt ny i norge så blir 10 år til sommeren 06. Og skal ikke inn med kompressoren før til sommeren igjen så det går bra:) Lurer derfor på om det er noe jeg kan bruke vinteren på å forbedrs så alt er klart når den tid kommer?

 

Hjelper jo heller lite det hvis den er registrert etter 01.01.1996. Blir den 10 år til sommeren 2006, er den vel registrert sommeren 1996, altså et halvt år for sent...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper jo heller lite det hvis den er registrert etter 01.01.1996. Blir den 10 år til sommeren 2006, er den vel registrert sommeren 1996, altså et halvt år for sent...

 

Feil. Frem til i dag (2005) så har 01.01.1996 vært brukt som "endringsdato" for denne regelen. Cluet er at man da får en jevn overgang, og regelen gjelder at man får avgiftsfridrag på alle biler som har vært registrert mer enn 10 år i Norge. Mao, i 2008 vil det ikke bli ekstra effektavgift på biler som er registrert i Norge før den aktuelle datoen i 1998.

 

Om du monterer kompressorkit og haler ut 500hk og xxx antall NM tror jeg ikke du skal vente lenge før automatkassen din ryker. Den beste forberedelsen vil derfor være å bygge om bilen til manuell. Det er litt arbeid, men ny girkasse koster mye, og du må trolig bytte girkasse ofte om du ikke finner på noe lurt...

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil. Frem til i dag (2005) så har 01.01.1996 vært brukt som "endringsdato" for denne regelen. Cluet er at man da får en jevn overgang, og regelen gjelder at man får avgiftsfridrag på alle biler som har vært registrert mer enn 10 år i Norge. Mao, i 2008 vil det ikke bli ekstra effektavgift på biler som er registrert i Norge før den aktuelle datoen i 1998.

 

Om du monterer kompressorkit og haler ut 500hk og xxx antall NM tror jeg ikke du skal vente lenge før automatkassen din ryker. Den beste forberedelsen vil derfor være å bygge om bilen til manuell. Det er litt arbeid, men ny girkasse koster mye, og du må trolig bytte girkasse ofte om du ikke finner på noe lurt...

 

mvh

EW

 

Gir meg på det, du har rett:o Er likt som med å sette inn bakseter da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som mange her inne sikkert har fått med seg synes jeg ikke V8'ern går bra nok:) Har styra og ordna oppi hodet mitt med MYE rart for at detta skal gå litt bedere og etter mye om og men er jeg nå i forhandlinger med ett firma om kompressor kit. siden bilen min blir 10 år til neste år vil jo dette være kostnadsfritt?????? Men så til poenget.

 

Med kompressoren vil jeg få 500-525hk. Er det noe jeg må gjøre med bilen for å få dette godkjent? Forsterke noe på bilens oppbygning, bremser, fester eller div? De med 2,2t som har 500-1000hk hva har dere gjort for å godkjenne dette? Ting jeg burde være klar over eller krater jeg kan dette opp i?

Ja jeg vet auto kassa ikke vil tåle dette men det gidder jeg ikke tenke på før den event ryker.

 

Hei!

 

Nå må jeg si at jeg er MEGET nysgjerrig på hva slags pris du får på denne ombyggingen.: rolleyes Har selv en lik motor i doningen min. Og jeg må jo inrømme at lysten på flere hester ER der :-)

Er dette et kit som du får kjøpt for selvmontering?

 

Hilsen en nysgjerrig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bump:

Sender denne opp igjen jeg i håp om noen kan svare på hva eller om jeg må oppgradere noe på bilen? De som kjører med 500+hk i S bilene sine. Hva har dere gjort for å få det godkjent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bump:

Sender denne opp igjen jeg i håp om noen kan svare på hva eller om jeg må oppgradere noe på bilen? De som kjører med 500+hk i S bilene sine. Hva har dere gjort for å få det godkjent?

 

Da spør jeg. Hvem har det godkjent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har bil som er eldere en 10 år koster det jo ingen ting og få det godkjent så jeg regner da med at en eller annen har godkjent bilen sin? Eller kjører 100% av medlemmene i klubben som har trimmet bilene sine rundt ulovlig?:confused:: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.