#1 Skrevet Desember 19, 2005 Er det noen som vet om det er mulig å frese inn en logo i en glassplate ? Evt om det er noen som gjør slikt i østlandsområdet ? Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 19, 2005 Sandblåse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 19, 2005 hmm.. god ide. Men hvordan maskerer jeg audiringer som jeg kan sandblåse, uten at jeg blåser av maskeringen ? Nytt stuebord på gang Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 19, 2005 Så lenge du prøver å treffe der du skal trenger ikke maskeringa være så solid, litt seig plast fungerer ypperlig, eller lage i tynnplåt, men det er jo litt vanskeligere materiale å bearbeide enn plast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 19, 2005 Det enkleste og beste er å få noen som driver med lasergravering med co2 laser til å gjøre dette. Send meg en pm hvis du er intr så kan jeg sette deg i kontakt med en av våre leverandører på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 19, 2005 har glass blåst et navn på en lommelerke en gang, da skrev jeg ut navnet på et ark med klister på baksiden, tok meg god tid å skar det ut med en skalpell, klistret så det gjenstående omrisset på lerka og blåste lett over. papiret går rimelig fort i oppløsning, men klistret blir igjen og beskytter materialet under, bare å vaske av etter på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 19, 2005 Dette må prøves, men det hadde vært greit å fått det bra i første forsøk... ganske stor glassplate i 6mm sota glass det er snakk om. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 19, 2005 Den etterhvert mye omtalte 3M beskyttelsestapen har jeg brukt som mal for sandblåsing, denne er såpass elastisk og tykk at den holder godt når den blir sandblåst, og kan også brukes flere ganger. Kjekt hvis en skal lage samme logo flere steder som skal være like. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 19, 2005 Pleier man vanligvis ikke å gjøre dette vha syre-etching? http://www.ehow.com/how_8589_etch-glass.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 19, 2005 Så lenge du prøver å treffe der du skal trenger ikke maskeringa være så solid, litt seig plast fungerer ypperlig, eller lage i tynnplåt, men det er jo litt vanskeligere materiale å bearbeide enn plast. Ole har helt rett her. Jeg har blåst flere vinduer med logoer og mønster. Vi bruker litt tykk maskeringstape/folie av gummitype og skjærer ut mønster. Man kan også få en 3D effekt ved å blåse flere ganger(mørkt/lyst), dvs ta av deler av maskeringa og blåse over. Mvh Sønn av Blåser'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 19, 2005 Jeg har brukt kontaktpapir, da får en enkelt ganske bred "tape" Ellers har jeg brukt "klistermerke papir" du kan printe på. Mener jeg kjøpte dette på Chlas Ohlson. Mye enklere å skjære ut logoen når du har printet den på papiret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...