#1 Skrevet Desember 19, 2005 Dette er motor fra en 1991 modell. Går pent på tomgang, men "nykker/lugger" litt ved pådrag.. (har kun kjørt den "inn" foreløpig og derfor ikke våget meg over 4000 O/min). Det sitter bensintrykksregulator fra S2 på den. (I forb. med bytte til aby-innsug). Mener at det er forskjell på trykket der ift S4, så kanskje dêt er årsaken til luggingen...???? Den har chip av ukjent fabrikat og ellers original bensinpumpe (typ 89). Mottakelig for alle gode tips her. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 19, 2005 Er det da regulator fra 3b eller aby? De er nemlig forskjellige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 19, 2005 Er det da regulator fra 3b eller aby? De er nemlig forskjellige. Oi, ja sier du det ja.....hmm..tenke-tenke..?? Det må jeg høre med mister Roer om nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 19, 2005 ellers tyder det mye på at en rens eller bytting av lmm er medisinen. men klar om du kjører med annet bensintrykk blir det jo og galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 19, 2005 3b har 3bar og aby/aan 4bar om jeg husker rett. Det er altså mindre dyser på aby/aan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 19, 2005 Det sitter bensintrykksregulator fra 3B hos meg fikk jeg vite nå. Den har 3 bar, mens S4 skal ha 3,8 bar...(??)... Kan dette være grunnen til "luggingen"...?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 19, 2005 Skift til riktig bensintrykksregulator før du kjører noe særlig mere med bilen!!! Blir jo feil blandingsforhold med feil trykk på dysene. I verste fall kan du brenne ventiler eller stempler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 20, 2005 Eller du kan sette i dyser fra 3b. Da skal det bli samme leveringsmengden som med AAN regulator og dyser. Skal du bytte regulatoren til AAN/ABY må du bytte fuelrail også siden den har regulatoren i railen og på 3B er den separat. Må også bygge om bensinrørene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 20, 2005 Skift til riktig bensintrykksregulator før du kjører noe særlig mere med bilen!!! Blir jo feil blandingsforhold med feil trykk på dysene. I verste fall kan du brenne ventiler eller stempler Tja...kanskje...Rart ikke Jonus har nevnt dette for meg men... Skal ringe han og høre i dag så får jeg nok vite hva å gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 20, 2005 Eller du kan sette i dyser fra 3b. Da skal det bli samme leveringsmengden som med AAN regulator og dyser. Skal du bytte regulatoren til AAN/ABY må du bytte fuelrail også siden den har regulatoren i railen og på 3B er den separat. Må også bygge om bensinrørene. Ja den sitter i rail`n ja....Lurer på om det finnes en slik som jeg kan plassere separat utenom railen med rett arb.trykk...?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 20, 2005 om du bestemmer deg for å bytte til 3b dyser, så har jeg noen du kan kjøpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 20, 2005 om du bestemmer deg for å bytte til 3b dyser, så har jeg noen du kan kjøpe Key, skal ha det i minnet. Men vil gjerne finne rimeligste alternativ nå. Koster jo litt slike dyser...og nå skal det jo handles julebrus og svinges litt begre fremover... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 20, 2005 ok sei ifrå! får de for 1000, billegere enn å begynne å bytte rail, slanger og regulator tror jeg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...