Litt "lugging" i nybygd AAN-motor..??

Anbefalte innlegg

Dette er motor fra en 1991 modell.

 

Går pent på tomgang, men "nykker/lugger" litt ved pådrag..

(har kun kjørt den "inn" foreløpig og derfor ikke våget meg over 4000 O/min).

 

Det sitter bensintrykksregulator fra S2 på den. (I forb. med bytte til aby-innsug).

Mener at det er forskjell på trykket der ift S4, så kanskje dêt er årsaken til luggingen...????

 

Den har chip av ukjent fabrikat og ellers original bensinpumpe (typ 89).

 

Mottakelig for alle gode tips her.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det da regulator fra 3b eller aby? De er nemlig forskjellige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det da regulator fra 3b eller aby? De er nemlig forskjellige.

 

Oi, ja sier du det ja.....hmm..tenke-tenke..??

 

Det må jeg høre med mister Roer om nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ellers tyder det mye på at en rens eller bytting av lmm er medisinen.

 

men klar om du kjører med annet bensintrykk blir det jo og galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3b har 3bar og aby/aan 4bar om jeg husker rett. Det er altså mindre dyser på aby/aan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter bensintrykksregulator fra 3B hos meg fikk jeg vite nå. Den har 3 bar, mens S4 skal ha 3,8 bar...(??)...

 

Kan dette være grunnen til "luggingen"...??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift til riktig bensintrykksregulator før du kjører noe særlig mere med bilen!!! Blir jo feil blandingsforhold med feil trykk på dysene. I verste fall kan du brenne ventiler eller stempler : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan sette i dyser fra 3b. Da skal det bli samme leveringsmengden som med AAN regulator og dyser. Skal du bytte regulatoren til AAN/ABY må du bytte fuelrail også siden den har regulatoren i railen og på 3B er den separat. Må også bygge om bensinrørene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift til riktig bensintrykksregulator før du kjører noe særlig mere med bilen!!! Blir jo feil blandingsforhold med feil trykk på dysene. I verste fall kan du brenne ventiler eller stempler : rolleyes

 

Tja...kanskje...Rart ikke Jonus har nevnt dette for meg men...

 

Skal ringe han og høre i dag så får jeg nok vite hva å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan sette i dyser fra 3b. Da skal det bli samme leveringsmengden som med AAN regulator og dyser. Skal du bytte regulatoren til AAN/ABY må du bytte fuelrail også siden den har regulatoren i railen og på 3B er den separat. Må også bygge om bensinrørene.

 

Ja den sitter i rail`n ja....Lurer på om det finnes en slik som jeg kan plassere separat utenom railen med rett arb.trykk...??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du bestemmer deg for å bytte til 3b dyser, så har jeg noen du kan kjøpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du bestemmer deg for å bytte til 3b dyser, så har jeg noen du kan kjøpe

 

Key, skal ha det i minnet. Men vil gjerne finne rimeligste alternativ nå. Koster jo litt slike dyser...og nå skal det jo handles julebrus og svinges litt begre fremover...:klapp:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok sei ifrå! får de for 1000, billegere enn å begynne å bytte rail, slanger og regulator tror jeg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.