Frese/borre kjølehull i bremseskive?!

Anbefalte innlegg

Noen som hvet om noen som gjør dette? Bør vel helst gjørest i CNC benk!?!

 

Noe spesielt mønster som må/bør borres?

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel hørt at borring ikke er anbefalt siden skivene vil sprekke lettere og de som er hulborrede er støpt slik og ikke borra, slissing derimot er det mulig å gjøre med standardskiver

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på de capri skivene jeg kjøpte til taunusn min i høst så synes jeg det lignet på at hullene var borret etter på og forsenket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på at det skal gå an å borre/frese bremseskiver..

Noen som hvet dette for sikkert?

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på at det skal gå an å borre/frese bremseskiver..

Noen som hvet dette for sikkert?

 

 

 

Mvh

 

Det går helt fint....både boring og slissing.

Har gjort det for endel folk uten at noen skiver har sprukket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går helt fint....både boring og slissing.

Har gjort det for endel folk uten at noen skiver har sprukket.

 

Hva bruker du da? CNC benk eller?

Må mønsteret ha ett spesielt mønster eller kan det lages selv i autocad?

Tenker da på best kjøleeffekt og kast i skiva...

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bruker du da? CNC benk eller?

Må mønsteret ha ett spesielt mønster eller kan det lages selv i autocad?

Tenker da på best kjøleeffekt og kast i skiva...

 

Bruker CNC fres ja...tegner i AutoCad etter å ha mysa på tuning sider og hva som ser kult ut: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke anbefale å borre standard skiver da de er herdet fra fabrikk. Skiver som blir levert med borring/slitsing blir herdet etter at slitsing og borring er utført

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke anbefale å borre standard skiver da de er herdet fra fabrikk. Skiver som blir levert med borring/slitsing blir herdet etter at slitsing og borring er utført

 

Og hvor har du dette ifra?

 

Jeg har vært på en fabrikk i Sverige hvor de lager bremseskiver og der ble de bare støpt for deretter å bli maskinert.....ingen varmebehandling utover dette.

 

De fleste normale skiver er i støpejern som inneholder mye karbon og de tåler varme ganske bra helt til grensen hvor de blir herdet og da ubrukelige(glassharde).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har dette noe virkning utover det estetiske? Har de som har fått gjort merket en bedre bremseeffekt, mindre fading osv osv?

 

Mvh

Kalle

Oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.