#1 Skrevet Desember 20, 2005 Har et irriterende problem på min A6 2002 mod Når det er så kaldt som nå om dagen fryser førerdøra seg den går fint å lukke opp , men når jeg skal lukke døra skjer det ingen ting... låsen går ikke i lås og døra lukker seg ikke.... Sprute på en masse låsolje og lukker og åpner døra hundrevis av ganger før den endelig tar tak og holder seg igjen !!!! Noen som har vært borti dette problemet og som evt. har en løsning på dette?????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2005 Jeg spraya noe som heter HD 40 inn i låsen. Dette funka fint. Husker ikke hvor jeg kjøpte det men.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2005 Grunnen til problemet ditt er at låse-mekanismen er full av møkk. Så det beste er å rengjøre og smøre opp med vannfast fett igjen. Men pøser du på med olje så vil du etterhvert få spylt bort møkka da også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2006 Har et irriterende problem på min A6 2002 modNår det er så kaldt som nå om dagen fryser førerdøra seg den går fint å lukke opp , men når jeg skal lukke døra skjer det ingen ting... låsen går ikke i lås og døra lukker seg ikke.... Sprute på en masse låsolje og lukker og åpner døra hundrevis av ganger før den endelig tar tak og holder seg igjen !!!! Noen som har vært borti dette problemet og som evt. har en løsning på dette?????? Jeg har helt identisk problem med min A6 02 nå. Ble de no ornings på problemet ditt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2006 jeg hadde ett lignende problem på min a6 98, låsen kilte seg og fikk ikke låst opp. det viste seg at jeg måtte skifte låsekasse! de på audi sa det var ett vanlig problem! en ny kosta ca 2000 men fikk tak i brukt for 500! problemet har ikke gjentatt seg for meg iallefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2006 Er dette snakk om kun "låsemekanimen/låsekassa" som fester dør i stolpe? Har lurt litt på om det er stagene inni døra som fryser jeg, innv. håndtak for åpning henger seg og opp i "åpen posisjon" selv om den forblir i rett posisjon når jeg trykker den inn igjen.. Kan låsekassa taes ut uten å måtte ta av dørtrekkene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2006 til meg var det selve "låsemekanimen/låsekassa", men dørhåndtaket på innsiden hang seg ikke opp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2006 På 02 A6 må dørtrekk og muligens også hele vindusramma av ved skifte av dørlås. Til info. Jeg hadde suksess på forrige bilen min med å vaske låsen med bremserens først, før jeg smørte den. Tar vekk møkk, og gammelt seigt fett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2006 Jeg venter på kulda nå med spenning. Brukte trykkluft i låsekassa. Kom ut litt gammelt fett som hadde vært der en stund. Synes kanskje det har blitt noe bedre, men har kanskje ikke vært kaldt nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 15, 2006 Ta ut, rens ut gammelt fett og fett inn igjen på alle bevegelige flater. Ikke stort annet som hjelper deg mer enn over vinteren.. Men det kan jo være greit nok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 15, 2006 ..stagene inni døra som fryser jeg, innv. håndtak for åpning henger seg og opp i "åpen posisjon" selv om den forblir i rett posisjon når jeg trykker den inn igjen.. Dette er jo standard C4. Plagdes en god del med dette på S4n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 15, 2006 Dette er jo standard C4.Plagdes en god del med dette på S4n. Jojo, men har det blitt gjort noe annet enn å lunke bilen og håpe på varmere tider hos meg, ehh, nei Er det kun låsekassa eller stagene inni døra og? Om du har fikset det på S4èn da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 15, 2006 Jojo, men har det blitt gjort noe annet enn å lunke bilen og håpe på varmere tider hos meg, ehh, nei Er det kun låsekassa eller stagene inni døra og? Om du har fikset det på S4èn da? Er litt usikker, tror det er flere ting som fryser. En ting som er sikkert er at wirene til håndtaket (ute) -var satt inn i en olje som tålte kulde dårlig (mye vann i sikkert). Har ikke allverdens peil her, men jeg hadde de av og smurte de i nå greier (tror det var white grease). -Ble bra det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 18, 2009 Jeg drar opp denne gamle tråden igjen da fattern har promlem med låsene sine.. Det hender dørene ikke smekker når man lukker dem nå på vinteren. Skyldes det da møkk og det bare er å sette igang med å ta dem ut for rensing? Innv håndtak på førerdøren krangler også. Jeg hadde trekket a i dag og alt så normalt ut. Den biter liksom ikke i det man skal åpne døra... Tips? Den har virket normalt frem til det ble kaldt... Takker for svar Henrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 18, 2009 Ta ut låsekassa og gjør den helt rein og smør opp på nytt med noe fett.. Måtte det på Caddyn min også..Vannfast fett er en fordel.. Når det er væromslag ute så kondenserer det, så blir fuktigheten liggende i låsen også fryser hele dritten dønnfast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 18, 2009 Vask de i diesel,bensin,parafin etc,kok de i varmt vann,og pass på at de er skikkelig godt tørre før de monteres igjen...bruk hvitt krypefett når de smøres oppigjen!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 18, 2009 Oki ar det jeg tenkte og. Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 19, 2009 Jeg hadde en treig låsekasse, betalte 250kr for det fra en høgger, det var easy peasy å skifte, trengte ikke løsne vindusramme eller noe. Var på A4 B5 da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...