Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor termostaten sitter på en 2002 Audi A6 1,8T

Er det lett å komme til denne og bytte ? Har en mistanke om at denne er gåen på min bil da det tar evigheter for å få bilen skikkelig varm...

Legg gjerne inn bilder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper den sitter der den sitter på 99 A4 med 1,8T motor, er jo begge langsstilte motorer. Sitter i fremre venstre del av motoren, nesten så lavt en kan komme. En må ha ut kjølevæsken for å få det til.

Sjekk litt rundt på priser, jeg fant priser fra 450,- inkl pakning til 150,- inkl pakning. Tilfeldigheter at det ble den siste til 150,-, men verken Mekonomen eller Bilextra hadde sine til 190,- på lager.

450 på Møller prøvde jeg å unngå...basert på erfaringer andre her på forumet har hatt med at bilen først etter 2 termostatbytter oppførte seg normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter skrudd på vannpumpa med to 10mm skruer. Skruene holder termostathuset som er i plast opp mot vannpumpa som er alu. Sett nedenfra blir dette rett under dynamoen. Nedre slangen fra radiatoren går rett inn på termostathuset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter skrudd på vannpumpa med to 10mm skruer. Skruene holder termostathuset som er i plast opp mot vannpumpa som er alu. Sett nedenfra blir dette rett under dynamoen. Nedre slangen fra radiatoren går rett inn på termostathuset.

Det vil da si at dette er lettest å gjøre fra undersiden med å ta av bunnplata....?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør bilen oppa noen klosser og få den opp 10 cm foran, så er det bare å sette vaskebøtta under og fange opp kjølevæska..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor termostaten sitter på en 2002 Audi A6 1,8T

Er det lett å komme til denne og bytte ? Har en mistanke om at denne er gåen på min bil da det tar evigheter for å få bilen skikkelig varm...

Legg gjerne inn bilder

Hvis du har en 2002 A6 tq har du vel AWT motor. Da sitter ikke termostaten i vannpumpa da denne blir drevet av regreima. Sitter på blokka bak dynamo/under innsuget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oooooops, se der ja. Motorkoden er ganske avgjørende. Tipper også at din heter AWT.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har en 2002 A6 tq har du vel AWT motor. Da sitter ikke termostaten i vannpumpa da denne blir drevet av regreima. Sitter på blokka bak dynamo/under innsuget.

Ja , er en AWT motor jeg har... er det noen som kan skaffe bilder av hvor den sitter ? og hvor er det da lettest å nå den fra , ovenifra eller under

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt grafikk for å vise hvor ting sitter...:)

termostat.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.