#1 Skrevet Desember 20, 2005 Går svanger med ombyggingstanker fra automat til manuell på min S4 93 2,2. Har hørt litt ymse om de ulike kassene, stemmer det at 5-trinnskassen tåler mer moment enn 6-trinns ? Og er det samme bakaksel mot disse kassene ? Hva bør jeg tenke på osv ? Takker for svar;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2005 Trudde det var 6-trinns kassa som tålte mest eg.Har ein kompis som hadde ein s2 som var bra trimma,den rauk 5-trinns kassa på.So monterte han inn 6-trinns kasse og den tålte det fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2005 takk for svar Roger, må sjekke litt, vet du om kassa til 4,2 V8 kan brukes på 2,2? har en bil på hånden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2005 Har hørt at det er 5 trinns kassa er de sterkeste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2005 Da kan jo jeg komme med mer sånn-ca-informasjon. Tidlige versjoner av 6-trinnskassa har noen svakheter med utgående aksel. Senere versjoner av 6-trinnskassa skal være identisk med 5-trinnskassa foruten et ekstra gir mellom 4 og 5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2005 Det du sier er at det er identisk utveksling på 1. 2. og 3.Gir på 5trinns manuel og 6trinns manuel. kunn forskjell på 4. 5. og 6.gir??? Har lurt litt på dette en stund... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 21, 2005 Nå har jeg handlet gutter, kjøpte en nese fra 93 S4 2,2 med 6-trinnskasse og motor samt alt av ledninger, hjerne, ac, servo mm unntatt grenrøret og downpipen så nå blir det skruing;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 21, 2005 Husk at du må bytte bakdiff også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 21, 2005 Er klar over det samt drivakslene foran så hvis noen har er det fint om det meldes, ellers takker jeg for tilbakemelding:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 21, 2005 Samme sluttutveksling på 5 og 6 trinns kasser uansett. Så samme bakdiff også. Nå har du en ekstra motor du kan trimme Anders,ingen unnskyldning lenger når du skal bygge om til manuell også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 23, 2005 Det er jo derfor jeg gjør det Pål;) Men det er mulig jeg selger motoren vi får se. Vet du forresten om et grenrør uten sprekker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 23, 2005 Gjore den jobben dær for et år siden så vist du trenger noen tips under veis så si i fra: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 23, 2005 Hvis du er intressert i den bakdiffen Anders så send meg en sms så skal jeg formidle telefon-nummer til Harald som har diffen. 92 21 63 63 Blir ikke på nett noen dager fremover pga "familietragedier" på julaften og 1. juledag.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...