Mekaniker monterte 3 av 4 dempere feil!

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg som er mekaniker på et volvo/renault-verksted skulle montere justerbart senkesett på min Audi.

 

Venstre foran glemte han å sette på støv-kåpa.

"Er ikke nødvendig med den uansett sa han, kan eventuelt dele den i to, tre den på og lime eller stripse den".

 

Begge demperne bak satt han ikke på gummi-foringene. Resultatet er vanvittig slaglyd bak!

"Går bare greit å kjøre de 5mila dine hjem, er bare litt slakk"

 

I "go tro" kjørte jeg i snile-fart hjem etter at vi avtalte å få ordnet bak-demperne neste dag. Hadde avtale med kisen nå på søndag, først i dag fikk jeg tak i han!! I tillegg er det rotet vekk ene gummi-foringa til ene bakdempern.... er så fly forbanna nå at jeg bare må få ut litt damp!

 

Snakket med min mekaniker-onkel, som sier støv-kåpa MÅ på foran, og at jeg aldri burde kjørt med demperne slik. Er så dritt lei folk som ikke holder avtaler eller gjør jobben skikkelig!

 

Argh!

: mad :

 

 

Edit: Oppsummering

 

- VB: Glemt foring + skive (i tillegg rotet den vekk)

- HB: Glemt foring + skive

- VF: Brukte gamle støvkåpa isteden for den nye

- HF: Brukte gamle støvkåpa + den nye!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er selv mekanikker, og blir lei meg av og høre om sånt.

håper ting ordner seg for deg da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det der er sånt som virkelig gneger : bh : Er surt når folk berre driter i avtaler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lett å skjønne frustrasjonen din ja. Kjedelig med folk som gjør en dårlig jobb. Iallefall burde han jo stille opp ganske umidelbart å rette på det. Ekstra vanskelig å krangle om det hvis det er en kompis av deg i tillegg. Håper det ordner seg til slutt da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, dette hørtes ut som et "dårlig bekjentskap"....Håper det snart ordner seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en "du får hva du betaler for" greie :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han skulle dra i garasjen og finne delen i dag. Har ringt ham, ikke fått svar. Jeg var å spurte verkstedet ang den gummi-foringa, og den måtte bestilles fra tyskland... Skjønner bare ikke at en utdannet mekaniker med fast jobb kan være så amatør-messig!

 

Han skulle få 2 laken

 

 

Denne delen er rotet vekk... Jeg har ikke peil på hvordan og hva som skal brukes av delene fra de gamle demperne, på de nye. Men har forstått det slik at disse må på bak. Slik det er nå så slår demperne noe jævlig

royrttpong0049bs.jpg

 

Denne glemte han av foran. Snakket om å dele den i to, for så å stripse/lime den på... : bh :

royrttpong0057dp.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er han mekaniker, så har han vel byttet dempere på bil før?? Og da sier det seg vel selv at man må sette på støvmansjettene igjen.. Og 2 laken? : eek : Det var mye synes jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg syns også det er ganske godt betalt. Heldigvis har jeg holdt igjen med å overføre noen penger, og slik det ser ut nå, blir han ikke å få ei krone heller! Har ringt han flere ganger i dag, uten å få kontakt.

 

Slik situasjonen er nå, så gir jeg han noen timer. Får jeg ikke tak i han da, låner jeg meg bil og kjører hjem til han og "løser" situasjonen ansikt til ansikt. Er jo 8 dager siden han startet på bilen.

 

Dette finner jeg meg rett og slett ikke i!

 

PS. Senkesettet er Supersport sitt. Er det noen som har montert det på Audi før, som kan si meg hva av deler jeg skal bruke av de gamle demperne? Må vel gjøre jobben selv regner jeg med...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

royrttpong0057dp.jpg

 

Egentlig helt vanlig å montere denne, det er faktisk den som sørger for at du ikke bonner demperen med påfølgende skade på hjul / sjerm mm.

hmm.. spørs om du trenger å ta en ny sammtale med "kompisen" din,

Lykke til.

 

33 og 34 nr er delen din

utennavn3ob.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk omsider tak i fyren, og jeg blir ikke å ha noe mere med han å gjøre.

Nå må jeg få tak i den gummi-foringa eller hva den heter. Er det ingen som har noen bilder fra montering av bak-demperne, så jeg kan se hvilke deler som skal hvor? Fikk et slikt spreng-skjema fra audi-verkstedet her, men der var jo så sabla mange deler! Har jo på langt nær så mye...:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk omsider tak i fyren, og jeg blir ikke å ha noe mere med han å gjøre.

Nå må jeg få tak i den gummi-foringa eller hva den heter. Er det ingen som har noen bilder fra montering av bak-demperne, så jeg kan se hvilke deler som skal hvor? Fikk et slikt spreng-skjema fra audi-verkstedet her, men der var jo så sabla mange deler! Har jo på langt nær så mye...:confused:

 

Hei!

her har du noen skisser, egentlig er det bare å sette igang, selvgjort er velgjort vettu.

det du mangler er 18 og 10 ellers så skal du ha mesteparten av det som står på lista.

 

Kjør på

 

 

bakstilling4qi.jpg

 

bakstilling13zr.jpg

 

bakstilling28jd.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for den! Nå gav du meg litt motivasjon her! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var borti akkurat det samme når jeg skulle få montert på dempere på den forrige bilen min. Han tok di demperene som skulle være bak, fremme og vice versa. Resultatet var jo at den bånna. Til slutt endte det med at jeg fikk en annen til å gjøre alt, en jeg visste fikk dette til. å han måtte ødelegge den ene demperen for å få den av. Å gjett som måtte kjøpe en ekstra? Det var meg det.: bråk : det han som monterte den feil sa: "Jamen jeg har jo ikke montert sånn før, jeg vet ikke forskjellen på fremme å bakre demper" SÅ HVORFOR ER DU MEKANIKER DA!! å hvorfor begynte han på noe han ikke kunne? var jo en grunn til at jeg leverte bilen inn. Jeg kunne jo gjort det mye bedre selv! slike mekanikere burde fjernes. å det litt fort.: bråk :

 

Føler med deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som mekanikker selv blir jeg overrasket på "mekanikkere" som får til slik som dette og faktisk har et fagbev.

Å dette er jo i allerhøyeste grad grunnleggende pensum!

 

Får et inntrykk av at noen har det litt for mye i kjeften til tider, eller at fagbrevet faktisk burde vert vanskeligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt av ene dempern bak, og det skal sies jeg er meget fornøyd med egen insats! :D Her ser dere hvordan han har montert dempern, og er jo ikke vanskelig å se at det er serdeles god plass til lagerringen (nr 18).

 

dempern0012vo.jpg

dempern0033gb.jpg

 

 

Det at stanga ser ut til å ligge inntil kanten, gjør meg litt betenkt.. Er den blitt skjeiv, eller vil den ligge rett når alle delene kommer på?

dempern0021ih.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter jeg fikk montert demperne bak, hørte jeg en gnikke-lyd fra høyre foran som jeg trodde han hadde klart å montere rett.. Tok derfor av den dempern for å sjekke, og jada, han hadde selvfølgelig gjort et kunststykke der å!! : bråk :

 

Han har faktisk brukt den gamle støvkåpa i tillegg til den nye!! Skjønner da faen ikke at det er mulig!? : bh : Og i tillegg er den gamle støvkåpa mye breiere enn den nye, kan jo få en finger i mellom der!

 

Man ser tydelig på bilde at den svarte kåpa er alt for brei, og at han har klart å sette den nye gule, inni den gamle svarte....Vet ikke om jeg skal le eller gråte!

 

dempern0184nq.jpg

 

Oppsummering:

 

- VB: Glemt foring + skive (i tillegg rotet den vekk)

- HB: Glemt foring + skive

- VF: Brukte gamle støvkåpa isteden for den nye

- HF: Brukte gamle støvkåpa + den nye!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes synd på deg....Det der er jo helt utrolig...Jeg klarte jo det der selv og jeg har aldri sett oppimellom noe dempere før....

OT: Hadde en kliss lik bil som den du nå har kjøpt...DH75***?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.