Kan grønn og blå kjølevæske blandes...??

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest tråden til Frode her ble jeg litt skjelven.

 

Hadde grønn kjølevæske, type Volvo, på bilen og byttet radiator. Fyllte da etter med blå væske....

 

Kan dette bli problemer....??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden til Frode her ble jeg litt skjelven.

 

Hadde grønn kjølevæske, type Volvo, på bilen og byttet radiator. Fyllte da etter med blå væske....

 

Kan dette bli problemer....??

 

G11 og G12 kjølevesker bør ikke blandes.

Blandes disse blir det en kjemisk reaksjon mellom disse to og dette kan tette kjøleveske kanaler innv. i motor + at motor kan ta skade av det.

Kan begynne og tære på pakninger og metall i motor.Spesiellt viktig å ikke gjøre på aluminium motorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden til Frode her ble jeg litt skjelven.

 

Hadde grønn kjølevæske, type Volvo, på bilen og byttet radiator. Fyllte da etter med blå væske....

 

Kan dette bli problemer....??

 

eeheem... *kremt* er det ikke ganske så lenge siden du hadde fått beskjed om ikke å gjøre det av han Audi-mekaniker-kompisen din???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huffda.. *løpe ut å tappe væske*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RØD væske G12 skal IKKE blandes med noe annet enn vann.

 

RØD væske G12 pluss KAN blandes med f.eks blå G11.

 

GRØNN og BLÅ veit jeg ikke helt, men tror nok det går bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden til Frode her ble jeg litt skjelven.

 

Hadde grønn kjølevæske, type Volvo, på bilen og byttet radiator. Fyllte da etter med blå væske....

 

Kan dette bli problemer....??

 

Noen produsenter, deribant Norsk-pennsylvansk oljekompani dvs QUAKER STATE har endret fargen på sin kjøleveske, før var blå og er nå grønn.

Det er Etylen-Glykol type og den skulle være ombyttbar med alle Etylen-Glykol uansett farge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eeheem... *kremt* er det ikke ganske så lenge siden du hadde fått beskjed om ikke å gjøre det av han Audi-mekaniker-kompisen din???

 

jøss...heisann mister...Joda snakket med han Audi-mekaniker-kompisen min om dette i forrige uke FØR jeg fyllte etter selvfølgelig...(er ikke hêlt ding i bollen faktisk...)

 

Da sa han at det var ingen fare....tenkte bare å høre med folk her inne også vett....mange som har peiling her...: smil :

 

Men etter disse siste svarene er det nok ingen fare ser det ut til.

 

Vet ikke om det er G11 eller G12-betegnelse på den grønne Volvo-væsken eller den blåe jeg har brukt men det skal jeg finne ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.