Mjøsa: Erfaringer med filter

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om noen har noen dårlige erfaringer med kjøring med åpent luftfilter. Spurte på Torshov ang pris på green filter, men han anb. meg å ikke bruke det, fordi han hadde maken bil (a4TQ 96mod) og der ble luftmassemåleren defekt like etter montering av filteret. Noen meninger rundt dette, eller kan jeg trygt sette på sportsfilter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sies at oljefilter (green/kn etc) ødelegger LMM ja!...

 

 

men noen har brukt det lenge uten problemer, og noen har fått problemer..

 

 

tror det ofte er litt hipp som happ jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Filter funkar fint det, eg har ramair filter sjølv, og har køyrt over 25000 km med dette, har rensa dette eit par ganger i vatn, og funkar fint det.. :D

 

Det er oljen som tar lmm, så det er lurt å ha eit oljefritt filter, eventuelt olje det, og sette det på eit gulv med varmekablar over natta.

 

men reis til TS og får Steg 3, der er det med ny resirkvent, eksos fra kat, chip og luftfilter. Og bilen blir ein heit anna. Men ver forberedt på at lmm, magnetventilen eller gasspjeldet sikkert er noke tull med.

 

Forresten går bilen bra no? Hadde du ikkje noke krøll med den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det at det var no krøll ja. As bil brukte to dager på å finne ut at det var katalysatoren, sjøl om je sa til dem at det kunne være katalysatoren det var no tull med. Var litt hissig en stund da gitt: eek :

Steg 3 hadde vært no det, men har ikke akkurat 17500,- liggende dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare ikke bruk kn det er drepen, ts har bra filtere liggenes som er "tørre" bruker det på min nå, ingen lmm prøblemere..

 

hvorfor steg 3?? steg 4 er da mye bedre bytt ventil filter(nytt innløp på turboen) og eksos selv, blir ikke så ille pris da..

 

jeg kjører med steg 4 bra mer sug i bilen da en bare chipa bil..

 

mitt kom på ca 28 000 med front montert ic.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det at det var no krøll ja. As bil brukte to dager på å finne ut at det var katalysatoren, sjøl om je sa til dem at det kunne være katalysatoren det var no tull med. Var litt hissig en stund da gitt: eek :

Steg 3 hadde vært no det, men har ikke akkurat 17500,- liggende dessverre.

Hehe.. ja det koster litt ja... ;)

Du vil merke stor forskjell om du berre chipper og.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare ikke bruk kn det er drepen, ts har bra filtere liggenes som er "tørre" bruker det på min nå, ingen lmm prøblemere..

 

hvorfor steg 3?? steg 4 er da mye bedre bytt ventil filter(nytt innløp på turboen) og eksos selv, blir ikke så ille pris da..

 

jeg kjører med steg 4 bra mer sug i bilen da en bare chipa bil..

 

mitt kom på ca 28 000 med front montert ic.

Som sagt så setter dessverre kontoen en effektiv stopper for det der. Men man skal aldri si aldri, tross alt snakk om prioritering:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.