#1 Skrevet Desember 21, 2005 Ja vinteren kom jo uheldigvis i år også, har hatt mistanke om at termostaten har vært dårlig lenge men jeg velger å si som Oddball: dont let your negative braiwaves ruin your day. Dessverre ble fysikken for sterk selv med god psyke, det er ikke varmt nok i bilen min. Bytte av termostat på V6 (min er 2,4 5v aga) krever jo at man tar av regreima, men etter at jeg leste innlegget til Mikael Grønholm Geertsen sjekka jeg opp Nordicaudi.com , der har de en artikkel på hvordan man gjør dette uten å ta av reima. Det de viser er en 2,6l men det burde vere håp for at dette kunne gå på min. Noen som har prøvd det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2005 Jeg har gjort det på 2.6 og en kar lenger nord brukte samme instruksjon på en 2.8 Det er bare å prøve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2005 Jeg har gjort det på 2.6 og en kar lenger nord brukte samme instruksjon på en 2.8 Det er bare å prøve. Mye banning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2005 Mye banning? Jeg er da mannen lengre nord, og JA mye banning!!! Trangt som F... , men d gikk greit til slutt: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2005 Bare husk å ta ladereima av og på strammeren før du skrur den inn og ut, hvis ikke er det lett for at bolten går skeivt inn og ødelegger gjengene dine. Mye banning, trangt og stive knehaser dagen etter. Mye overkropp å holde oppe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2005 Ja vinteren kom jo uheldigvis i år også, har hatt mistanke om at termostaten har vært dårlig lenge men jeg velger å si som Oddball:dont let your negative braiwaves ruin your day. Dessverre ble fysikken for sterk selv med god psyke, det er ikke varmt nok i bilen min. Bytte av termostat på V6 (min er 2,4 5v aga) krever jo at man tar av regreima, men etter at jeg leste innlegget til Mikael Grønholm Geertsen sjekka jeg opp Nordicaudi.com , der har de en artikkel på hvordan man gjør dette uten å ta av reima. Det de viser er en 2,6l men det burde vere håp for at dette kunne gå på min. Noen som har prøvd det? Det er noe helt annet på denne motoren. Her skal du ifølge rep littraturen til Audi av med frontfanger og front seksjon skal i service stilling. Og så må reimer av. Det går og gjøre det uten og demontere så mye, men da skal du ha gjort det før. Da er det helt jævli trangt. Og kjøp termostat med høyere temp. 92`c tro jeg det er. (finnes to typer orginalt. en til nyere bil som er bedre) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2005 Det er noe helt annet på denne motoren. Her skal du ifølge rep littraturen til Audi av med frontfanger og front seksjon skal i service stilling. Og så må reimer av.Det går og gjøre det uten og demontere så mye, men da skal du ha gjort det før. Da er det helt jævli trangt. Og kjøp termostat med høyere temp. 92`c tro jeg det er. (finnes to typer orginalt. en til nyere bil som er bedre) Takk for nyttige inspill,skal prøve etter at pinnekjøttet er intatt. Fant termostaten i katalogen ja det er vist 078-121-113f som er 87g.C. 078-121-113G er 92g.C. Lurer på om jeg skal ta ut radiatoren for å få litt plass, må jo ut med kjøleveske uansett. Gleder meg nesten allerede, (neppe) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2006 Ferdig: smil : jepp det er mye skruing men verdt det. Mye bilder på lager , lager kansje er guide som kompleterer nordicaudi sin Helg nå, kjenner de roper på meg fra kjøleskapet: slutt med det der kom og lek med oss 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2006 Premie: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 8, 2006 Lag en guide,skal snart gjøre det samme med skrotet til kona og trenger litt inspirasjon før jeg setter i gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 9, 2006 Lag en guide,skal snart gjøre det samme med skrotet til kona og trenger litt inspirasjon før jeg setter i gang. skal sette igang, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 15, 2006 nå er guiden sent til godkjenning, om den kommer igjennom nåløyet ligger den kansje her Er selfølgelig åpen for tilbakemelding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 5, 2006 Hvordan gikk det egentlig med guiden? Finner den ikke sammen med de andre guidene. Må bytte termostat på min A4 2,4 og det kunne vært greit med hjelp fra denne. Har ikke lyst til å betale x tusen for å få dette gjort på verkstedet som skulle ha byttet termostaten da de skiftet reima for 30.000 km siden.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 28, 2006 Hvordan gikk det egentlig med guiden? Finner den ikke sammen med de andre guidene. Må bytte termostat på min A4 2,4 og det kunne vært greit med hjelp fra denne. Har ikke lyst til å betale x tusen for å få dette gjort på verkstedet som skulle ha byttet termostaten da de skiftet reima for 30.000 km siden.... ikke godkjent hmmm.. ingen forklaring på hvorfor:confused: men jeg skal legge inn en link på tråden min. Snakkes Per 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 29, 2006 ikke godkjent hmmm.. ingen forklaring på hvorfor:confused: men jeg skal legge inn en link på tråden min. Snakkes Per Skal ligge her under files (krever yahoo medlemskap og registering , fort gjort og du er der) PG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 1, 2006 Skal ligge her under files (krever yahoo medlemskap og registering , fort gjort og du er der) PG Tok utgangspunkt i 2.6 guiden som du linket til tidligere i tråden og ved hjelp av den så gikk det rimelig greit. Måtte løsne fronten og dra den frem for å komme til. Men det var også ganske så lett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...