Hvor blir strømmen av ? (Audi 90)

Anbefalte innlegg

Har et veldig kjedelig problem på Audi 90 20v Q'n min, strømmen blir borte fra batteriet.

Har bytta batteri etterat det gammle ikke ville ta imot lading.

Har også koblet fra alt ekstra som er festet til batteriet som anlegg osv.

Bilen starter og går når jeg bruker startbooster, og når jeg kjører bilen funker alt fint lys cdspiller osv.

Jeg har volt instrument i midtkonsollen og det viser bare en strek over 12volt.

jeg kan kjøre aldri så lenge når motoren er igang, men med engang jeg stopper den og prøver å starte uten boosteren så er den helt død.

Noen som har noen ideer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis den kun viser litt over 12 volt i instrumentet så lader jo dynamoen ikke,prøvd å måle ladespenning på batteriet med voltmeter?,kan være at laderegulatoren må byttes på dynamoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte litt på å bytte børstene/regulatoren ja..

Ser liksom ikke noe annet som kan være feil, da jeg har et nesten helt nytt batteri, det skal vel ikke ta kvelden selv om det blir kjørt litt hardt noen ganger..

Men det er ikke noen anntydning til at ladelampa i instrumentene lyser, bør den ikke det ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok i ladekretsen dette ligger ja,er jo enkelt å skru ut regulatoren,sitter med 2 stjerneskruer bak på dynamoen,hvertfall på bosch dynamoer.

ladelampe skal lyse når du skrur på tenninga,mi ladelampe begynte å lyser når min dynamo tok kvelden her i forrige uke.,virker ikke ladelampa vil dynamoen ikke lade..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ladelampa lyser når jeg skrur på tenningen.

Var ute med multimeteret nå.

Batteri: 12,3 volt

Bil på tomgang uten lys osv: 13,7 volt

Bil på tomgang med lys osv: 13,2 volt

Forbrukt stoppet bil: 0,19A

 

Noen som vet no mere nå ?

Er det forsatt regulatoren det står på ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ny regulator kjøpt inn og skiftet.

MEN, lysene blinker noe veldig, både utvendig og inni.

På voltmeteret i midtkonsollen hopper viseren opp og ned veldig fort mellom 13,5v og 16v.

Er det regulatoren som ikke er god eller er det noe annet feil ?

Bilen lader fint, men lysene blinker og måleren hopper så noe galt må det være....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om lysene blinker er det gjerne et tegn på at selve dynamoen er dårlig.....kom denne feilen når du byttet børster/regulator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vet du at den lader fint?

 

Ladelampen forteller bare at spenningen er kommet over et vist nivå og er ingen indikasjon på at ladespenningen er slik den skal være.

 

Hvis ladespenningen går opp og ned gjetter jeg på likeretteren din. Sitter inni dynamoen og kan skiftes, ligger gjerne på 3-400,- på de jeg har vært borti.

 

PS! Glem instrumentet i dashbordet...bruk et digitalt voltmeter på batteri og dynamo, det er det eneste som er godt nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regulatoren sitter vel i den delen med børstene som du har skifta, visst lysa blinker og ladespenninga varierer veldig mye så er det nok en feil på den.

Mål batterispenning og spenning på klemme 50 på innslaget på starteren visst starteren ikkje går, eg synst det hørest ut som du kan ha problem med tenningskontakten. Har du bra spenning på batteriet, men dårlig på innslaget kan du kontrollere for spenningsfall på ledningen til starteren, er den ok så er det veldig stor mulighet for at tenningskontakten er dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne blinkingen og hoppingen av volten kom etter at jeg skiftet børster/regulator..

Starteren og alt annet funker fint.

Spenningen på batteriet målt med mulitimeter er 12,39volt.

Det virker som om den lader fint ettersom det ikke er noe problem å starte motoren gang på gang, men jeg kan jo ikke være 100% sikker.

Jeg jeg får reise å klage på den nye regulatoren og få en ny og se om dette hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spenningen på batteriet målt med mulitimeter er 12,39volt.

 

Når er dette målt? Mens motor er stoppet?

For hvis dette er målt mens motoren er i gang, så synes jeg dette var noe lav ladespenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når er dette målt? Mens motor er stoppet?

For hvis dette er målt mens motoren er i gang, så synes jeg dette var noe lav ladespenning.

 

Hvis du leser resten så er dette ganske sikkert uten motor startet.

 

Bil på tomgang uten lys osv: 13,7 volt

Bil på tomgang med lys osv: 13,2 volt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, forsåvidt... men etter som jeg har forstått det så var disse målingene før regulatoren ble skiftet! Muligens jeg formulerte meg litt dårlig i forrige innlegg, men men ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.