#1 Skrevet Desember 22, 2005 Hei jeg har et lite spm for en på jobben som sliter litt med A4 sin.. det er en avant 97mod tror jeg det er...1.8 Han har hatt bilen på et verksted for bilen begynner visst å kakle veldig når den står på tomgang mens når man kjører så forsvinner det...de hadde sagt at det var nok noe med oljetrykket og gjøre...noen med noen innvendinger om dette her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2005 Ja, det kan høres logisk ut det. Han må snarest få målt oljetrykket, da fortrinnsvis på toppen. Grunnen kan være tette oljekanaler, for tynn olje, tett oljefilter, slitt oljepumpe osv. Det kan også være at løfterene er så slitte at de ved ved lavt oljetrykk ikke klarer å justere klaringen riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2005 Ja, det kan høres logisk ut det. Han må snarest få målt oljetrykket, da fortrinnsvis på toppen. Grunnen kan være tette oljekanaler, for tynn olje, tett oljefilter, slitt oljepumpe osv.Det kan også være at løfterene er så slitte at de ved ved lavt oljetrykk ikke klarer å justere klaringen riktig. ja riktig...men dette lønner seg vel å gjøre på møller vil jeg tro eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2005 ja riktig...men dette lønner seg vel å gjøre på møller vil jeg tro eller?? Man kan kjøpe en oljetrykksmåler på enhver bilrekvisitabutikk og montere selv. Man får da en god indikasjon på hvilket trykk det er, og dermed har man litt mer å forholde seg til for lokalisering av feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2005 Man kan kjøpe en oljetrykksmåler på enhver bilrekvisitabutikk og montere selv. Man får da en god indikasjon på hvilket trykk det er, og dermed har man litt mer å forholde seg til for lokalisering av feilen. jepp den er grei vettu...takker for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2005 oljesilen på "sugerøret" til oljepumpa har en tendens til å bli tett. Det fører til at pumpa ikkje klarer å suge opp nok olje og du får dårlig trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...