#1 Skrevet Desember 22, 2005 Har et lite problem med dårlig jording på Passaten. Det som skjer er følgende: - Nær- og fjernlys på høyre side fungerer ikke...dvs. det gløder i pæren, men heller ikke mer - Når motoren stoppes fortsetter viften (varmeviften) og gå helt til lysene skrus av Hvis jeg legger en ekstra jordkabel direkte til hovedlyset på høyre side fungerer alt som det skal, alltså er det problemer med jordingen...spørsmålet er hvor? Jeg har en sterk mistanke om at det ligger under dashbordet, sannsynligvis bak sikrings- og releboksen. Det gnistret litt en dag jeg hadde den delvis nede...uten å koble fra batteriet... Noen som har vært borti tilsvarende feil og kan sette meg på rett spor med en gang? Finner ingen åpenbare feil der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2005 Jeg har sett det samme på den GLen kameraten min hadde, på den så trode vi at årsaken var at det var ettermontert automatiske nærlys. Han hadde ikke noen dårlige lys, men viften fortsatte å gå til man skrudde av lysbryteren. Nå kan jeg ikke huske om din bil har automatiske lys? Familiesvakhet, kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2005 Jeg har sett det samme på den GLen kameraten min hadde, på den så trode vi at årsaken var at det var ettermontert automatiske nærlys. Han hadde ikke noen dårlige lys, men viften fortsatte å gå til man skrudde av lysbryteren. Nå kan jeg ikke huske om din bil har automatiske lys? Familiesvakhet, kanskje? Nope, ikke automatiske kjørelys på min...hadde planer om å montere det, men nå vet jeg ikke lenger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2005 Jeg kan gjerne hjelpe deg med å kikke over elanlegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2005 Jeg kan gjerne hjelpe deg med å kikke over elanlegget. Vi kan jo titte litt i romhjulen når vi skal polere...tar det etterhvert...tusen takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2006 Vel vel...da var det ikke jording allikevel...det var faktisk helt tilfeldig at det virket når jeg la ekstra jordkabel bort. Det som skjer står i første posten, men jeg har oppdaget at det gløder litt i kontrollampen for fjernlyset når jeg skrur på. I tillegg klikker det i et rele foran i motorrommet når jeg setter på lyset...tror det er ABS-enheten. Noen ideer? Jeg begynner å bli en smule frustrert.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2006 Da er jeg kommet litt lenger...utrolig nok var ikke koblingene i de nye hovedlyktene samme som de gamle og dette skapte litt rare saker og ting... Nå fungerer det meste...bortsett fra nærlys og fjernlys... Mangler spenning inn på sikring 1 og 2 så jeg regner med at feilen ligger her, det er bare et spørsmål om å finne ut hvorfor det ikke er spenning her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...