8x17" et35 på Golf 2: Hvor mye må jeg space ut for å få på coilovers?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe gewinde til Golfen. Men så lurer jeg på om kanskje felgene mine ikke går klar? Noen som vet sånn circa felgbredde og ET og sånt når man har på gewinde...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde 7.5x17 ET35 på golf 2 gti med gewinde og måtte space ut 5mm ivertfall;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da fikk du altså et30 effektivt, sant? Og jeg har i tillegg 1/4" eller 6,35mm ekstra...gikk du akkurat klar eller? Hvis du hadde hatt et par mm å gå på, kunne jeg klart meg med 10mm kanskje. Hvis ikke må jeg vel ha litt mer, iallefall 11,4mm:)

Må man gjøre noe fremme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x16 ET 12 har ca 3mm klaring til gewinden... Om du vil regne litt på det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shit, nå blir det litt mye tall så langt ned i rødvinsflaska:)

9" et12 skulle utgjør 12mm forskjell hvis man hadde en 8" et12...1/2", right?

mangler 23mm da på et35. Og med 3mm klaring så betyr det at jeg minimum må ha 20mm spacer? Hmm. Kan dette stemme? :confused: Må nok tegne tror jeg...: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shit, nå blir det litt mye tall så langt ned i rødvinsflaska:)

9" et12 skulle utgjør 12mm forskjell hvis man hadde en 8" et12...1/2", right?

mangler 23mm da på et35. Og med 3mm klaring så betyr det at jeg minimum må ha 20mm spacer? Hmm. Kan dette stemme? :confused: Må nok tegne tror jeg...: klø :

Jeg har ikke god peiling på hvordan man regner ut dette.. Sikkert andre som vet.. Eller har hatt 8" felg på bil med gewinde... Du kan jo høre med Nikolai Fekjær her på forumet.. Han hadde 8x15 ET25 på sin med gewinde..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer man å måle hvor mye spacer man må ha hvis man monterer gewinden og så prøver felgen?

Legger biltilsynet noen føringer på hvor mye klaring det må være fra felg til understell? Har tenkt å få godkjent kjerra til våren...siden jeg har fått papirer på 16v i min fra Møller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer man å måle hvor mye spacer man må ha hvis man monterer gewinden og så prøver felgen?

Legger biltilsynet noen føringer på hvor mye klaring det må være fra felg til understell? Har tenkt å få godkjent kjerra til våren...siden jeg har fått papirer på 16v i min fra Møller...

Det kan måles ja.. Måler fra felgkanten og inn til senteret på felgen, så måler du fra navet og inn til gewinden.. Bør være forsiktig med å bruke spacere om du skal få det godkjent.. Får jo TUV godkjenning på spacere, men vet ikke om alle biltilsyn liker spacere så godt... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med å godkjenne bilen uten 17"....jeg har papirer på dem i 7,5" utførelse, men ikke i 8"...så kan bli litt stress. Dessuten har jeg EU i november, så da er det godkjenning på vinterdekk:)

Men må ikke biltilsynet godkjenne det hvis jeg har TÜV?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket sett har du da? Diameter på fjæren varierer jofra merke til merke.

Anders Ranbo kjørte med Bilstein dempere med öhlins fjærer. Han brukte 8-17 ET30. Dette var dog på Golf II. 7,5x17 ET 35 går vel på uten spacer på de fleste sett, da burde 8x17 ET 30 gå greit også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke gått til innkjøp av gewinde, ble for sen på gruppekjøpet, tenkte å slenge meg med neste gang...

jeg har 8x17" et35, så da klarer jeg meg kanskje med en liten spacer, eller er jeg heldig, kanskje ingen? Antar jeg bare må få på gewinden så får jeg prøve med frem. Håper jeg ikke må space for mye ut da jeg ikke har så mye å gå på i forhold til skjermkant. Men man kan jo alltids valse mer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det sånn, du har jo innpresset på "riktig" side da.. Går det sjeis med gewinden er det bare å space ut.. Men det skal nok ikke mye til vil jeg tro..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det sånn, du har jo innpresset på "riktig" side da.. Går det sjeis med gewinden er det bare å space ut.. Men det skal nok ikke mye til vil jeg tro..

Sant det ja...har uansett vurdert å space ut bak tidligere, for å få det til å se litt fetere ut, men det har liksom ikke blitt til...

Får skaffe gewinde først og få montert, så får jeg se hvor mye jeg må space ut. Skal begynne å sette av penger til gewinde nå, får vel sette av litt ekstra til spacere. Noen tips til hvor man får ok spacere til en ok penge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.