#1 Skrevet Desember 23, 2005 Hei. Har en golf 3 92 model 8v gti. Når olja er kald så lager den en skrapelyd når jeg girer fra 1 til andre. Er dette et tegn på at den snart bil ryke. Eller kan jeg kjøre slik en god stund framover? Har ikke akkurat råd til ny girkasse nå så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 23, 2005 Er nok en syncroniseringsring som er slitt. Godt mulig et oljebytte hadde hjulpet. Det sies at VW's egen "spesialolje" til Golf 4 skal hjelpe mot slikt. Har hatt den på Golf 2 hvor det skrapte ved raske girskift, og det har forsvunnet så det er jo håp for deg også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 23, 2005 Har du navn og kjøpested for den "spesialolja" du nevner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 23, 2005 VW's egen, dvs Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 23, 2005 Gåen sync-ring. Er du en djevel på å fikse girkasser er det bare å gå i gang Min erfaring er at når man først får den lyden så går det ikke for lenge før ringene ryker helt. Og om ringene er slitt er det vel neppe noen olje som klarer å reparere de. Blir akkurat som såpe som fikser ripene i cd'ene Regner med at GTI kassene er lettere å få tak i enn TDK kassene, i så fall finner du en pent brukt en til 2 lapper. Og til slutt, bytter du kasse, kan du jo ta clutchen samtidig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...