Irriterende lyd fra motor!

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste er jeg fått en plagsom tikkelyd fra motoren, lyden kommer fra den jeg har tegnet en rød ring rundt.

Noen som vet hva som gjør at den tikker? og hva som ca. det koster å få det fikset?

878639-bilde3-audibilder004.jpg

Ps: bildet er ikke av min motor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

I det siste er jeg fått en plagsom tikkelyd fra motoren, lyden kommer fra den jeg har tegnet en rød ring rundt.

Noen som vet hva som gjør at den tikker? og hva som ca. det koster å få det fikset?

878639-bilde3-audibilder004.jpg

Ps: bildet er ikke av min motor

Det er magnetventilen for aktivkullfilteret ditt. Denne skal tikke. Aktivkullfilteret ditt tar opp bensindamp fra bensintanken og motorstyringen bestemmer når den vil suge inn denne dampen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok helt riktig som nevnt ovenfor. Hadde det samme på min A4 1.8 T. Spurte hos Møller og det var helt normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik "tikker" har jeg også på min G2.. egentlig litt plagsomt høy den tikkinga, høres i grunn ut som ventiltikk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.