Gamle plugger på nybygd aan-maskin...?? Haster!!

Anbefalte innlegg

Kan dette føre til fjuskete og luggete gange på motoren..??

 

Den går fint på tomgang og småkjøring (1000-2500 0/min)...(noen ørsmå hark av og til men....)

 

 

Fra 2500 0/min lugger og napper det endel....:confused:

 

Kan motoren gå i nød-modus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket tennplugg-hettene? Er de dårlig fører det til overslag som igjen fører til sånn rykking ved pådrag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket tennplugg-hettene? Er de dårlig fører det til overslag som igjen fører til sånn rykking ved pådrag.

 

Kanskje dêt ja....har bare sett raskt på dem....de ser ok ut.

 

Hvordan sjekker man evt dem nøyere, og hvordan ser man at de er dårlige...??

 

Har forresten en annen brukt coilrekke jeg tenkte å prøve..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har styra med samme problemer å symptomer som deg nå. prøvd å bytta coilpakker uten hell. bytta plugger å den gikk fint igjen.

Så skaff deg noen nye skikkelige plugger.

 

Jonus anbefalte meg noen Bosch silver fc5d (eller noe).

0.6 gnist kontra 0,7-0,8 som er standard.

 

God jul og håper du får start på'n. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har styra med samme problemer å symptomer som deg nå. prøvd å bytta coilpakker uten hell. bytta plugger å den gikk fint igjen.

Så skaff deg noen nye skikkelige plugger.

 

Jonus anbefalte meg noen Bosch silver fc5d (eller noe).

0.6 gnist kontra 0,7-0,8 som er standard.

 

God jul og håper du får start på'n. : vinke :

 

Okei, takk for tipset. Skal jo ha nye plugger uansett så håper det er det som er problemet. (Kjøpt bare litt for mye julegaver...)

Den starter jo og går, er bare ikke så bra å kjøre lengre avstander med den slik regner jeg med.

God jul til deg ôg..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dêt ja....har bare sett raskt på dem....de ser ok ut.

 

Hvordan sjekker man evt dem nøyere, og hvordan ser man at de er dårlige...??

 

Har forresten en annen brukt coilrekke jeg tenkte å prøve..

 

Næsj, sprukne/morkne osv i gummi er vel det klareste tegnet :-) Her er en side med gode tips

 

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm

 

Som det står her, kan du nappe ut tilkoblingen til en og en dyse av gangen for å finne ut hvilken sylinder som fusker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næsj, sprukne/morkne osv i gummi er vel det klareste tegnet :-) Her er en side med gode tips

 

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm

 

Som det står her, kan du nappe ut tilkoblingen til en og en dyse av gangen for å finne ut hvilken sylinder som fusker.

 

Masse gode tips der ja...takk Roy. Skal gå gjennom det der.

 

Tenkte å begynne med nye plugger.

 

Sjekket en Bosch-liste (2003 utgave) på Statoil i går.

 

Der fant jeg ikke ann-motor, men det stod plugger til aby og 3B.....

 

Er disse like så de skal være de samme til min aan....??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, skal være samme, Bosh Platin F5DPOR er original-pluggene til disse bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var pluggene ja, de var skikkelig skralle...sprukken "kjeramikkdel" på 1 bl.a.

 

Går som en klokke nå...890,- ca med klubb-rabatt hos Arnesen på Bryn.

 

335,- pr. plugg : haha : (Ngk) på Mekonomen avd. Otta....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.