#1 Skrevet Desember 24, 2005 har nå sett meg lei av at bilen "lugger" på tomgang.. hele bilen står jo nærmest og rister som en .. ja.. forvokst kvinnelig stimulator.. uansett.. har null snøring på hva som er galt, og dette er KUN på tomgang.. kan legge til at dette gjelder en 91 modell golf 2 med monojet innsprut (1.8) har bytta følgende flens mellom monojethus og innsugsmanifold plugger pluggledninger blå vanntemp sensor fordelerlokk fordeler lambda (biltema lambda) bytta dette i høst en gang.. har dog lagt merke til det at om jeg river ut ledningen på lambda, så skjer det INGEN verdens ting.. den bare fortsetter og fjuske på tomgang (kan det da være dette?) bilen har og begynt og brukt mengder av bensin motsatt for det den gjorde da jeg fikk den.. da brukte den rundt 0,5 på mila, og nå er jeg oppe i rundt litern ++, da ved helt normal kjøring (langkjøring) Noen som har noen ideer? sjekka alt av vakuum slanger og alt.. ser ut til å funke greit det.. hadde dette vært en forgasser så skulle jeg klart det meste selv, men denna monojet teknikken er klin umulig å forstå seg på Mvh Dan Stamnes edit: tenkte jeg skulle legge til at den hopper ikke på tomgang slik som G2 vanligvis gjør.. den står og "tenner" ujevnt på en måte den suger heller ikke falsk luft. spraya som en gal med startgass uten at det ga noen effekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 25, 2005 få sjekka tenninga er korrekt og så hadde jeg målt lambdaverdiene med en voltmeter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 25, 2005 få sjekka tenninga er korrekt og så hadde jeg målt lambdaverdiene med en voltmeter tennings burde jo være korrekt da. ettersom den fungerer fint under pådrag osv hva slags verdier skal lambdaen ha ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 25, 2005 det som heg ble fortalt at den skal svinge over/under 0.5volt 8 ganger i løpet av 10 sek. før jeg bytta min lå den konstant under 0.5 og bruke masse suppe, så satte jeg på ny lambda og alt ble kanon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 25, 2005 kjipt hvis det skulle være lambdaen.. ettersom jeg for ikke lenge siden har kjøpt ny.. men nå ligger det vel i korta.. enten varer en lambda leeeenge, ellers så kutter den med en gang.. hvor finner man billige og gode lambdaer som fungerer da? utenom biltema seff.. siden det var der jeg kjøpte min og ga 300 spenn for den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 25, 2005 den jeg kjøpte nettopp var illtema, ser ut til å funke greitt, den er så billig uan så om jeg må bytte et par så går regnestykket fremdeles i + 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 25, 2005 den jeg kjøpte nettopp var illtema, ser ut til å funke greitt, den er så billig uan så om jeg må bytte et par så går regnestykket fremdeles i + joda, hvis man ikke må bytte hver 3de måned så! vurderer meg nesten en original en.. selvom den koster flesk.. kunne jo være at jeg fant en på høggern neddi her da.. finnes vel brukte som fungerer greit, og burde jo ikke koste mer enn en 50lapp heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 25, 2005 legger ut 2 filmer av dette jeg.. ikke bry dere om den tikkinga i film nr 2.. den er helt vanlig! Film 1 (.avi - 1865kb) Film 2 (.avi - 2370kb) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 26, 2005 det høres ut for meg at den enten går på 3 sylindrer på tomgang (noe som er lite sansynlig ettersom at den går greit over tomgang) Eller: Lambda. trodde min var ødelagt for en stund siden, men når jeg dro ut kontakta til lambda begynte den å gå noe tilsvarende din. Er jo litt sansynlig etterom at bilen ikke forandrer gange når du drar ut kontakta da. Men dette er jo litt dyrt, så jeg ville ikka ha kjøpt en ny en før jeg hadde fått sjekket at det fakisk er lambda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 26, 2005 det høres ut for meg at den enten går på 3 sylindrer på tomgang (noe som er lite sansynlig ettersom at den går greit over tomgang) Eller: Lambda. trodde min var ødelagt for en stund siden, men når jeg dro ut kontakta til lambda begynte den å gå noe tilsvarende din. Er jo litt sansynlig etterom at bilen ikke forandrer gange når du drar ut kontakta da. Men dette er jo litt dyrt, så jeg ville ikka ha kjøpt en ny en før jeg hadde fått sjekket at det fakisk er lambda. ikke sant.. bare problemet mitt at lambda'en min ER ny.. den er ca 3 mnd gammel.. burde virke lengere en 3 mnd synes jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 27, 2005 fra hvilke andre vw kan jeg ta lambda fra? står ikke akkurat FLUST med golf 2 som har lambda hos den lokale høggeren! er snakk om 1 tråds lambda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 27, 2005 Er det ikke noe garanti hos Biltema..? Delene må vel holde mer enn 3 måneder..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 27, 2005 Er det ikke noe garanti hos Biltema..?Delene må vel holde mer enn 3 måneder..? uten kvittering osv.. så tviler jeg nok sterkt! uansett.. vil ikke ha igjen biltema lambda om det er det som er feilen!.. satser da på å prøve en brukt original lambda.. mener å huske at jeg leste at på pakningen til lambdaen, så stod det at om delen var blitt brukt, så var det ikke noe garanti på'n.. uansett shitt i! håper på varmere vær snart, eller en garasje å fixe ting i! begynner å bli litt kaldt og stå ute i en carport og skru bil nå kjenner jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 28, 2005 jeg ser det som et mye mer usikkert moment å kjøpe en brukt orginal lambda hos en høgger som kanskje er 15 år enn en ny på biltema til 300,-...mest sannsynlig har du vært uheldig med den som du kjøpte først....alternativt er jo en på møkkonomen til 1200 eller.no.....men igjen så er det 4 ganger så dyrt som en ny illtema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 5, 2006 tar opp igjen denne jeg! bilen rusker like jævli enda.. har funnet er "mulig" feilkilde.. men ga lite utslag det og.. så at denne jordinga vist under her var røket.. hva i alle dager skal den jorde fornoe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 6, 2006 tar opp igjen denne jeg! bilen rusker like jævli enda.. har funnet er "mulig" feilkilde.. men ga lite utslag det og.. så at denne jordinga vist under her var røket.. hva i alle dager skal den jorde fornoe? høres ut som om bilen din ikke går på alle sylindrene på tomgang, ta av en og en pluggledning å lytt etter forskjell i gangen. finner du en som ikke utgjør noen forskjell vet du hvilken syl. den ikke går på. kan bla.a. være en ventil som ikke tetter helt på tomgang........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 6, 2006 høres ut som om bilen din ikke går på alle sylindrene på tomgang, ta av en og en pluggledning å lytt etter forskjell i gangen. finner du en som ikke utgjør noen forskjell vet du hvilken syl. den ikke går på. kan bla.a. være en ventil som ikke tetter helt på tomgang........ så det du mener er at kammen f.eks er utslitt? siden en ventil muligens ikke tetter.. men saken er jo at den går helt fint i pådrag.. om jeg står på tomgang, og starter og kjøre.. så har jeg ingen problemer på noen måte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 6, 2006 så det du mener er at kammen f.eks er utslitt? siden en ventil muligens ikke tetter.. men saken er jo at den går helt fint i pådrag.. om jeg står på tomgang, og starter og kjøre.. så har jeg ingen problemer på noen måte tror ikke kammen er årsak nei, blir ikke bedre på turtall da... prøv å napp av pluggkablene først, for å være sikker på at den går på alle syl. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...