Anbefalte innlegg

Hei. Har fått et problem me motoren på passaten nå.

Når motoren er kald så fusker den som bare fankern.... og når den er varm er den helt perfekt og kjempegod respons på gassen. Hva kan være problemet?

Detta gjelder motoren i bilen min.

Vw passat GT5

5. sylindra 2.2l

med katalysator og lambasonde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det varmkjøringsregulator på den? Sitter på venstre side på motorblokka

(i kjøreretning) Den skal sørge for at motoren får meir bensin når motoren er kald. Kan nok fuske litt visst den er dårlig. Motoren er nok ekstra følsom for falskluft og når den er kald.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det varmkjøringsregulator på den? Sitter på venstre side på motorblokka

(i kjøreretning) Den skal sørge for at motoren får meir bensin når motoren er kald. Kan nok fuske litt visst den er dårlig. Motoren er nok ekstra følsom for falskluft og når den er kald.

Nei det er ikke varmkjøringsregulator på den. Er kaldstart dyser på den.

Noen andre forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er ikke varmkjøringsregulator på den. Er kaldstart dyser på den.

Noen andre forslag?

Tar eg ikkje heilt feil så kan det være varmkjøringsregulator sjøl om det er kaldstartdyse....

Du kan jo sjekke om den dysa blir aktivert når motoren er kald, er vel ein tempføler som gir signal til ein styreenhet, mulig det kan være feil der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar eg ikkje heilt feil så kan det være varmkjøringsregulator sjøl om det er kaldstartdyse....

Du kan jo sjekke om den dysa blir aktivert når motoren er kald, er vel ein tempføler som gir signal til ein styreenhet, mulig det kan være feil der.

hmmm.... ja, kan være noe der... men jeg har værtfall ikke varmkjøringsregulator... men kan det være noe med at innsugs pakkningen min er lekk a? at den suger falsk luft?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.... ja, kan være noe der... men jeg har værtfall ikke varmkjøringsregulator... men kan det være noe med at innsugs pakkningen min er lekk a? at den suger falsk luft?

Visst du har lekkasje på den pakningen så kan nok det ha stor innvirkning på den motoren ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst du har lekkasje på den pakningen så kan nok det ha stor innvirkning på den motoren ja.

Ja stemmer.... Då må den byttes da..... jaja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.