Forslag til lysbryter til xtra lys i dashen med orig. utseendet?

Anbefalte innlegg

God jul people..

Som sagt så lurer jeg på om det er noen som vet om det er mulig å oppdrive en bryter til å bruke til ekstralys (1000 metringer) som er original, slik at jeg slipper den stygge lille bryteren som fulgte med. Tenkte på å ha bryteren under der hvor du stiller setevarmeren for førersetet, for der er det en ledig plass.. gjelder da en passat 2000 modell med med dash hvor klimaen er øverst, så kommer radioen og så den lagringslomma nederst..

Håper dere forstå den vanskelige forklaringen min hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilken årsmodell dette er fra. Er ikke så stø på interiør i passat, men her er det satt inn en "Taxi-bryter". Ser ut som den er brukt til å styre noe belysning inne i bilen. Finner ikke delenr til den på siden, men det skulle vel la seg gjøre hvis noen ser i familiealbumet.

lichtschalter-2.jpg

Her er litt mer info om det: Link

Link til siden med masse triks for Passat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes ikke en sånn side for A4 også vell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilken årsmodell dette er fra. Er ikke så stø på interiør i passat, men her er det satt inn en "Taxi-bryter". Ser ut som den er brukt til å styre noe belysning inne i bilen. Finner ikke delenr til den på siden, men det skulle vel la seg gjøre hvis noen ser i familiealbumet.

lichtschalter-2.jpg

Her er litt mer info om det: Link

Link til siden med masse triks for Passat.

Mitt dashbord ser akkurat slik ut og det der så PERFEKT ut.. Hadde aldri trudd at noen skulle klare å komme opp med noe alternativ.. Eneste som gjenstår nå er å få tak i delenummer.. Takker og bukker Kenneth.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kan klare å skaffe delenummeret på dennebryteren?? Har prøvd å lete i familialbumet, men klarte ikke å finne den..

Tenkte jeg skulle høre med VW her oppe om hva de tar for denne bryteren før jeg kjøper fra ebay..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da er delenummeret: 3B0 959 561 01C. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tysklandsbestilling og koster kr 224,28,- (møller i Oslo)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker folkens..

Da er det bare å bestille i morgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker folkens..

Da er det bare å bestille i morgen :)

Det sto noe på den tyske siden om at den kun kunne spesialbestilles fra "die Kundendienstwerkstatt in Emden". Men delenummeret gikk da fint inn hos møller i Norge. Så du får prøve og se hvordan det går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sto noe på den tyske siden om at den kun kunne spesialbestilles fra "die Kundendienstwerkstatt in Emden". Men delenummeret gikk da fint inn hos møller i Norge. Så du får prøve og se hvordan det går.

Det blei til at jeg kjøpte fra ebay, for da fikk jeg komplett sett med bryter, plugg og ledninger.. Så da er det bare å håpe på at det er en seriøs person :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blei til at jeg kjøpte fra ebay, for da fikk jeg komplett sett med bryter, plugg og ledninger.. Så da er det bare å håpe på at det er en seriøs person :)

Spurte du på møller om de kunne bestille den? Eller ga du f...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sto noe på den tyske siden om at den kun kunne spesialbestilles fra "die Kundendienstwerkstatt in Emden".

Det samme fikk jeg i min delekatalog, og heller ingen delenummer.

finnes ikke en sånn side for A4 også vell?

Joda, flere typer å velge mellom, pga politi/taxi-bruk. De første her er for den gamle typen brytere i dashbord, de siste er for nyere typen, med stor Navigasjon.

"Gamle typen"

8D0 941 529 01C "Bryter for innvendig lampe, Taxi"

8D0 941 530 01C "Bryter for takskilt, Taxi"

8D0 035 775 01C "Bryter for kommunikasjonsradio"

"Nye typen"

8D0 035 775A B98 "Bryter for kommunikasjonsradio"

8D0 035 775B 01C "Bryter for kommunikasjonsradio, uten symbol, Politi"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme fikk jeg i min delekatalog, og heller ingen delenummer.

Sant det.Men delenummeret står på den tyske nettsiden jeg linket til litt lenger opp i posten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spurte du på møller om de kunne bestille den? Eller ga du f...;)

hehe.. Jeg prøvde å ringe de, men det svarte ikke så jeg regnet med at de hadde julefri :) Er jo så lite lokalt samfunn det her vettu, så her lever de sitt eget løp.. Og så var jeg ikke sikker på om jeg bare hadde fått bryteren og ikke det andre tilbehøret, så derfor ble det til han på ebay.. Kom på ca 30 euro, men vet ikke om det er dyrt eller ikke men det bryr meg ikke så mye :) Vil ha den så fort som mulig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet om denne er å få tak i til min Passat 2002 mod...? Er jo ledig plass til en bryter der. Og nå som jeg har montert 1000-metere så burde jeg få på plass dette også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen

Ser jo ut som om den bryteren kan passe i bilen min....? Jeg har en Passat 2002 modell. Noen som kan bekrefte?

DSC00128.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en her på jobben min som mener regelen om at du må ha en bryter for ekstra fjernlyset, nå er fjernet. Noen som vet om dette er riktig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en her på jobben min som mener regelen om at du må ha en bryter for ekstra fjernlyset, nå er fjernet. Noen som vet om dette er riktig?

Det holder at de er koblet sammen med bilens originale fjernlys, sånn at de ikke kan brukes sammen med f.eks. vanlige kjørelys, men kun på samme måte som "vanlige" fjernlys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fint da :)

Da slipper jeg å gjøre noe mer da. Har koblet de ekstra fjernlysene sammen med bilens orginale fjernlys. Har koblet med rele, slik at ikke bilens orginale ledningsnett blir belastet med den ekstra strømmen de nye lyktene trekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.