kjørelysene slukker når fjernlysene tennes

Anbefalte innlegg

 

Kort sagt er det en ledning i kontakten til lysbryteren som må flyttes. Den tykke, gule skal flyttes fra der den sitter til terminal 56. Det er bare å dytte den lilla biten på kontakten til en side, så blir alle kontaktene løse. Sitter det noe i terminal 56 fra før er det bare å flytte det der den tykke, gule satt fra før.

 

Been there, done that. Slipper å klippe/lime, tar 10 minutter og blir som originalt.

 

endelig en som har en løsning på dette.. :) dette er det første jeg skal prøve i morga tidelig.. og håper inderlig at det er så lett som dette.. :)

Skal skrive i morga om hvordan resultatet blei.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker også Hans Petter for en flott ressonering frem til en eventuell løsning:)

 

det er liksom så langt jeg også har kommet, at det må være noe med hendelen å gjøre..

Så vi får se i morga om tipset til Eyvind funker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

såg litt på denne kontakten i dag, min er jo nummerert fra 1-13 eller noe sånt.. finner ikke terminal 56. :(

 

Men det blir for meg å måle litt i de forskjellige stillingene... så skal jeg nokk finne det ut...

 

 

edit: fant ut at desse tallene til terminalene står på selve hendel-delen og ikke på selve lednings-kontakten, så jeg måtte av med rattet og løyse hendelen for å se tallene.. flyttet den tykke gule ledningen til terminal 56, og det funker som bare juling:) Vanskligere var det ikke.. :)

 

TAKK SÅ MYE Eyvind Spangen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min A4..

 

En kompis har en '97 A4, med ettermonterte faceliftlykter. Der lyser både nærlys og fjernlys når han slår på langlysa..

 

Mens på min '96 som også har ettermonterte hovedlamper, slukker nærlysa når jeg slår på langlysa.. Men ikke når jeg bruker lyshornet :confused: :confused:

Noen som har en god teori for dette?

 

Og kan jeg eventuelt koble dette likedan som Spangen henviser til lengre opp her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min A4..

 

En kompis har en '97 A4, med ettermonterte faceliftlykter. Der lyser både nærlys og fjernlys når han slår på langlysa..

 

Mens på min '96 som også har ettermonterte hovedlamper, slukker nærlysa når jeg slår på langlysa.. Men ikke når jeg bruker lyshornet :confused: :confused:

Noen som har en god teori for dette?

 

Og kan jeg eventuelt koble dette likedan som Spangen henviser til lengre opp her?

 

hehe, hørtes veeeldig merkelig.. du får bare holde inne tuta da, når du kjører med langlysa.. :P hehe..

 

nei, sannelig om jeg vet.. er ingen expert på A4.. Har en kompis med A4 -97 med facelift lykter og der fungerer det som det skal..

 

Du får bare prøve trikset til Spangen for å se om det hjelper...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får bare prøve trikset til Spangen for å se om det hjelper...

Er vel ikke helt likt da tipper jeg..

Må vel finne ut hva slags ledning som gjelder for A4'en :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke helt likt da tipper jeg..

Må vel finne ut hva slags ledning som gjelder for A4'en :)

 

ja, tror du bør finne det ut først ja.. nekter å tro at det er samme ledning/terminal på desse bilene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen A4er har enkle lykter, andre har triple (med innebygd tåkelys), så på biler hvor det er enkel lykt så slukker nærlyset, mens på A4er med trippel lykt så holdes nærlyset tent. Derfor skjer dette når man har montert facelift-lykter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen A4er har enkle lykter, andre har triple (med innebygd tåkelys), så på biler hvor det er enkel lykt så slukker nærlyset, mens på A4er med trippel lykt så holdes nærlyset tent. Derfor skjer dette når man har montert facelift-lykter.

Har du noen god løsning på å omgå dette da? Som ikke gjør FIS'en tullete..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen? Forferdelig irriterende å miste xenon-nærlyset, når jeg bare har halogen i langlysene : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne tråden jeg.

 

Monterte RS2 lykter på S2'n i dag, og koblet om som beskrevet tidligere i tråden.

Men når jeg slår på park så lyser det likt som når jeg slår på kjørelyset.

Det er heller ikke lys i instrument når den står i park stilling..

Og grøftelysene lyser kun når den står i kjørelys stilling.

 

Men ble nærlys og fjernlys lyser sammen da, så noe ble riktig og andre ting ble feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne tråden jeg.

 

Monterte RS2 lykter på S2'n i dag, og koblet om som beskrevet tidligere i tråden.

Men når jeg slår på park så lyser det likt som når jeg slår på kjørelyset.

Det er heller ikke lys i instrument når den står i park stilling..

Og grøftelysene lyser kun når den står i kjørelys stilling.

 

Men ble nærlys og fjernlys lyser sammen da, så noe ble riktig og andre ting ble feil..

 

Hmmm... Funket utmerket på cabben min da... merkelig.. Noen som har vert der før å koblet kansje?

Dette må nok noen andre en meg som må svare på... Hadde jeg hatt cabben enda, så kunne jeg sett på koblingene mine samenlignet med dine... Kansje noen andre som kan gjøre det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det har vært noen der før meg ja.. var noen merker på pluggen..

Så om noen kunne sjekket sin kobling hadde det vært konge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenk at denne gamle posten faktisk var løsningen min da jeg monterte xenon på alt som heter lys forran :)

 

Takker og bukker til deg Spangen :)

 

 

Nach dem Umbau muß noch am LENKSTOCKSCHALTER ein Kontakt (auf dem Bild im dem Stecker) umgesteckt werden und zwar das dicke gelbe Kabel auf Kontakt 56 umstecken

 

Damit bei den DE-Scheinwerfern das Fahrlicht bei Lichthupe und/oder Fernlicht NICHT ausgeht, diese ist sonst sehr bescheiden!

 

klemme56.jpg

 

Kort sagt er det en ledning i kontakten til lysbryteren som må flyttes. Den tykke, gule skal flyttes fra der den sitter til terminal 56. Det er bare å dytte den lilla biten på kontakten til en side, så blir alle kontaktene løse. Sitter det noe i terminal 56 fra før er det bare å flytte det der den tykke, gule satt fra før.

 

Been there, done that. Slipper å klippe/lime, tar 10 minutter og blir som originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.