Synkende varme Touran 2.0TDI

Anbefalte innlegg

Har merket at Touranen min blir litt kjøligere i nedoverbakke. Temperaturen på frostvæska synker ned til ca 70-75 grader.

Det er jo tilleggsvarmer montert originalt, og jeg lurte på om noen andre hadde det samme "problemet" ?

Har vært inne på Møller og de sa det var "ok", men hvis andre 2.0TDI holder seg varme i nedoverbakke og 10 minusgrader vil jeg også at min skal det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 1.9 liter, men syns den generellt har problemer med å holde seg varm hele året.. har ikke sett på motortemp, men syns det generellt er kaldt i cupe'n selv om klima'n står på 23 grader.. når jeg hadde golf, så sto den som regel alltid på 19-20 grader og det var da behagelig temp...

andre som har problemer med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn sett synes jeg det virker bra.. Kjører i en del vekslende temperaturer og vært nede i -18 og klimaen veksler jeg mellom 20 og 22 avhengig av dagsform..

Det jeg synes var rart er at webastoen er lat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også opplevd dårlig varme i det siste.

Mistenker varmern for å tatt kvelden på min. Skal få sjekket det snart.

Klarer i hvertfall fint å kjøre fra Lillestrøm til Lysaker (over djupdalstoppen) før motortemp passerer 70 grader.

Før nådde den 90 på djupdalstoppen.

Testa å kjøre med ECON aktivert i sommer da opplevde jeg det samme.

Fant ut at hvis du trykker inn ECON knappen for å skru av aircondition pumpa så stopper du også varmeren. Så jeg har liksom ikke helt skjønt poenget med den ECON knappen. Den er jo i så fall kun aktuell når man verken skal varme eller kjøle ned noe.

Uansett så er jeg sikker på at det er varmeren som har tatt kvelden hos meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også opplevd dårlig varme i det siste.

Mistenker varmern for å tatt kvelden på min. Skal få sjekket det snart.

Klarer i hvertfall fint å kjøre fra Lillestrøm til Lysaker (over djupdalstoppen) før motortemp passerer 70 grader.

Før nådde den 90 på djupdalstoppen.

Uansett så er jeg sikker på at det er varmeren som har tatt kvelden hos meg.

Få renset den tilleggsvarmeren din. Min ble ikke varm den første timen jeg kjørte i en veldig lang periode her, men fikk de til å gjøre det når jeg var innom og skiftet olje på dsg'en og det hjalp en del det.

Men generelt tar det veldig lang tid før bilen er gjennomvarm om dagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er rett og slett dårlig..

Søstra mi har en Transporter og den blir varm veldig fort, og har sett et par andre Transportere som også blir varm på 1/3 av tiden min bruker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke fornøyd med dette nei.

Første vinteren ble den jo fort varm, nå daler tempen selv bare med noen minutter på tomgang.

Så den skal på service for dette ja.

Bilen min er forresten gått 30000km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen fler her med Touran som har innspill til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 1.9 har gått 40000 nå, og jeg har ikke hatt noe problem med å få det varmt foreløpig ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 1,9 har bare gått 4000km, men ikke hatt problemer med varme, har dog fjernkontroll til varmeren som jeg bruker flittig. Har dermed fått opp forbruket til over litern (jeg kjører stort sett småkjøring)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører en 2004 modell 1,9TDI som snart runder 70.000 km. Har ikke hatt problemer med varmen på den. Selv med -30 grader har det funket greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått svar på hva det var som var galt med min.

Fikk akkurat tlf fra Møller med beskjed om at webaston var død.

Så nå må jeg vente til de får ny fra Tyskland.

Ikke rart det ikke ble varmt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 2004 Touran 1,9 TDI har vel forsåvidt fungert greit de 175000 km jeg har kjørt den. Men den trakk inn eksos i kupeen avogtil.

Dette klagde jeg på, og fikk da vite at Møller har hatt inne mange av disse der de forlenger eksosrøret for tilleggsvarmeren. Så jeg ba om at de gjorde det samme med min. Det gjorde de, men da jeg fikk igjen bilen sa de at de også hadde byttet noe software som skulle styre tilleggsvarmeren.

Så hva som faktisk var i veien vet jeg ikke, men det var jo tydelig at det har vært litt problemer med tilleggsvarmeren på Touran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen min har vel rundet 36000km og har heller ikke dette problemet på min... jeg kan starte bilen og ha 90grader på motoren i løpet av 10 min ved at det kun står på tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webasto???

Jeg har da ikke webasto......

Men det var da det han på møller sa.

Kanskje jeg får det nå?

:D

Må nok være varmeren han mente. Eller er den også webasto?

Nå ble jeg faktisk litt forvirret her.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen min har vel rundet 36000km og har heller ikke dette problemet på min... jeg kan starte bilen og ha 90grader på motoren i løpet av 10 min ved at det kun står på tomgang.

Jeg kan fint kjøre 3 mil før den når 90 grader.

Og den faller i temp etter bare noen minutter på tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan fint kjøre 3 mil før den når 90 grader.

Og den faller i temp etter bare noen minutter på tomgang.

Akkurat som fin, og ifølge lokalverkstedet har jeg feilkoder på tilleggsvarmeren som de ikke klarer å slette. Må inn en dag jeg har tid slik at de får sett på det. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webasto???

Jeg har da ikke webasto......

Men det var da det han på møller sa.

Kanskje jeg får det nå?

:D

Må nok være varmeren han mente. Eller er den også webasto?

Nå ble jeg faktisk litt forvirret her.....

Alle Touran TDI levert i Norge har Webasto tillegsvarmer montert fra fabrikk.

Viss du tar en titt under panseret så vil du finne skiltet som forteller hvilken type Webasto som sitter i bilen din rett over høyre frontlykt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, blandet vel med den fjernstyrte varmeren man kunne få som tilleggsutstyr.

For det har jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn!

Da har jeg fått igjen bilen fra service. Nå er webaston bytta og bilen blir varm igjen.

Dette er vist et ganske vanlig problem på touran.

Problemet er egentlig ikke webaston men vifta som skal kjøle den ned. Den er ikke stor nok slik at webaston blir for varm og ryker.

Denne vifta byttes ikke, bare webaston, så det er rimelig å anta at det kan skje igjen.

Skjer det utenfor garanti tiden kan det bli dyrt da kvitteringen på bytte av min varmer kom på 10000,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har merket at Touranen min blir litt kjøligere i nedoverbakke. Temperaturen på frostvæska synker ned til ca 70-75 grader.

Det er jo tilleggsvarmer montert originalt, og jeg lurte på om noen andre hadde det samme "problemet" ?

Har vært inne på Møller og de sa det var "ok", men hvis andre 2.0TDI holder seg varme i nedoverbakke og 10 minusgrader vil jeg også at min skal det :)

Det er enkelte av tillegsvarmerene som ikke er gode.. Jobber på vag og det er noen av de som er byttet. Så lenge det er orginal varmer så er det egendiagnose på den. Hvis du spør om de kan sjekke om det ligger noe feil lagret, så kan de se om det er noe galt. Noen har fått oppdatert sorfware'en også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert det som er på min.

Forhandleren får iallfall ikke slettet feilkodene.

Her er de:

Address 18: Aux. Heat

Controller: 1K0 815 071 H

Component: Zuheizer 031 1312

Coding: 0000011

Shop #: WSC 00340

5 Faults Found:

00664 - Fuel gauge

002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

01444 - Under-Voltage Shut-Off (Automatic)

000 - - - Intermittent

01410 - Heater Over-Temp

000 - - - Intermittent

01411 - Temperature Sensor (G18)

007 - Short to Ground - Intermittent

02251 - Heater Unit Locked

000 - - - Intermittent

Men det er et vanlig problem altså så burde de vite om det.... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nevnte det med viften når jeg snakket med verkstedet her forrige uka.

De sa at om jeg hadde kjørt mye på reserven(startet den 5 ganger) så gikk tillleggsvarmeren i en eller annen modus som gjorde at det kunne komme masse feilmeldinger. :confused:

Det kan vel seriøst ikke stemme??? : klø :

Om det er sant er det noen skikkelige kvalitetsproblemer på bilen, og driver merkeverkstedet å sier noe sånt helt uten grunn er det visse problemer der vel....

: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva fant de ut av disse feil meldingnene? Har samme problem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet nettopp hele varmeren på min touran, godt med bra varme igjen.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.