#1 Skrevet Desember 27, 2005 Hoi, I det siste så har Golfen begynt å lage noen skumle ulelyder som kommer et sted i fronten fra.. Har ikke klart å lokalisere det, men har opplevd det en 8-9 ganger nå.. Vanskelig lyd å forklare, men noe lignende den lyden en ugle lager..? Muligens at det kommer når det er ujevnheter i veien.. Noen som har noe idè..? VW Golf 3 1,8 GL (bensin) 1996-modell.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 27, 2005 Vannpumpa kan godt finne på å ule litt når den begynner å bli sliten, samme med dynamoen. Dynamoen på den ene audien min har til tider hørt litt ut som ei ugle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 27, 2005 Noe måte å finne ut om noe av dette begynner å bli slitent..? Evt noe et verksted kan se på og finne ut av uten å betale i dyre dommer for feiltesting av alle mulige slag..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 27, 2005 Du får også ule/suse lyd fra slitte hjullagre, men da er lyden konstant i ca40+ km/h, og da hører du markant om det kommer fra høyre eller venstre side. har dette på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 27, 2005 Vannpumpen byttes normalt sammen med registerreima, men det kan jo hende den trenger til utbytting utenom den normale intervallen. Har ikke åpnet en dynamo for å sjekke hvordan den ser ut innvendig, men det er helt sikkert mulig å få tak på nye nye lagre til en overhaling der. Du får bare prøve å lytte etter feilen, kanskje det er noen vennlige sjeler i lokallaget som kan hjelpe deg om du ikke føler deg så stø på slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 27, 2005 eller det kan være sprekk i plasten på toppen av monojet huset (den som drar inn luft) da begynner det og ule og det høres ut som om man har snurre i golfen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 27, 2005 Høres ikke ut som en snurre vertfall. Må i tilfelle være en spesiell en, for jeg har aldri hørt noe lignende.. Finner ingen sammenheng i når lyden kommer, eneste det muligens kan være er når det er ujevnheter i veien, men det er ikke alltid den lager lyd selv med ujevnheter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 28, 2005 Hm, høres faktisk litt ut som snurre.. Kommer ofte når jeg slipper gassen i fart, men ikke noe sammenheng i km/h som jeg finner.. Har opplevd det i 10km/h og i 60km/h.. Mener det kommer fra venstre side fremme.. Noen flere idèer..? Klarer et verksted å finne ut noe uten å måtte bytte deler og sjekke..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 28, 2005 ta kontak med meg på 9095910 så kan jeg se om jeg kna hjelpe deg. men lover ingen ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 28, 2005 ta kontak med meg på 9095910 så kan jeg se om jeg kna hjelpe deg. men lover ingen ting. Hei! Takk for det, men er for tiden på vestlandet, så blir i tilfelle når jeg kommer til Gjøvik igjen rundt 8. januar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 28, 2005 greit det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 6, 2006 Tror lyden bare kommer når motoren er kald, om det hjelper noen i en feildiagnose.. Merker ikke noe til den etter at den er kjørt en stund, eller at jeg har brukt motorvarmeren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 13, 2006 Ja, da var det begynt å bli kaldt igjen, og uglelyden er på plass igjen.. Dette er tilstanden nå; - Kommer (hovedsaklig) når motor er kald - Kommer helst når jeg slipper gassen etter å ha dratt på litt (fra litt lavt turtall, slik at motoren får litt å jobbe med) - Har også kommet når bilen står stille på tomgang (gav seg noen sekunder etter jeg skrudde av motoren, men ikke med en gang den ble skrudd av) - Mener det kommer fra venstre side fremme - Ikke noe sammenheng i hva slags fart jeg har (mener jeg) Noen formeninger..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 13, 2006 hmm, jeg tror jeg har samme greia på passaten (1.8l bensin) er kun en veldig kort periode når den er kald. Gir gass, trør inn klutsjen for girskift = Ulelyd. Er ikke noe spesielt plagsomt, men hadde vært greit å viss hva det var. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 13, 2006 Jepp, høres kjent ut. Er ikke så irriterende, muligens litt pinlig om det skjer i sentrum med folk rundt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 13, 2006 mulig det er noe med luft innsuget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 13, 2006 Ta et langt skrujern og hold inntil vannpumpe, dynamo osv mens du holder den tykke enden av skrujernet mot øret. Det blir som et stetoskop og du kan muligens lokalisere lyden bedre. Om du klarer å fremprovosere den med bilen parkert da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 13, 2006 Heisann. Har den samma HYLE lyden. Skjer kun når clutsjen er tilkoblet hos meg...... Altså, står bilen i fri lager den ikke lyd. Høres ut som en forvirret turbo som lader å blåser konstant. Andre fine problemer med 1,8 gl jeg for tiden har er : ABS bortevekke - VAG Com og VAG forhandler finner ikke ut noe. Håndbrekk varslings lyset slår seg ikke av. Sjekket bryter osv osv. off, lei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 13, 2006 Om det kommer når clutchpedalen er trykt inn er det sikkert utløserlageret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 25, 2007 Ingen som har fått sjekket dette ut og funnet noe løsning..? Mener lyden kommer både når bilen står i fri, og under kjøring (uavhengig om jeg er på gassen eller ikke).. Virker som jo kaldere det er, jo mer lyd lager den (lyden kommer ikke på sommern), og det er mest i begynnelsen, før motoren får varmet seg opp. Begynner å bli pinlig av og til, høres ut som et lokomotiv til tider.. (ja, jeg har vurdert verksted snart) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 26, 2007 Med venstre side mener du da passasjer siden? På reima til dynamo\vannpumpa er det et strammehjul,er hvertfall det på min 16v. Kanskje det lager ulyden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 26, 2007 Hm, nei, mener lyden kommer fra førersiden (virker vertfall slik).. Hvilket nummer er strammehjulet..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 26, 2007 Og det er selvfølgelig ikke noe så banalt som kupévifta? Jeg har aldri hatt noen VAG uten ugle der hvertfall. Den uler ofte mer når det er kaldt, fordi man bruker den mer da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 26, 2007 Kan prøve å skru den av når det uler, og se om det gir seg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 26, 2007 Forska litt mer på passaten i dag.. er ikke når jeg trør inn clutchen, men konsekvent når jeg når 3000rpm på kald motor, stopper å hyle på 3500rpm og når den blir passe varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...