Anbefalte innlegg

noen hær som vet om det går å repparere setevarmeren?? det klikker under sete så rele er nok iorden,,men funker bare på passasjer siden....... men vill ha det iorden hos meg å:) eller om det går å få tak i ny... bilen er en passat b35 1991 mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen hær som vet om det går å repparere setevarmeren?? det klikker under sete så rele er nok iorden,,men funker bare på passasjer siden....... men vill ha det iorden hos meg å:) eller om det går å få tak i ny... bilen er en passat b35 1991 mod

 

Henger meg på denne tråden da jeg har samme problem på samme bil:)

Hørte at det er mulig å ta av setetrekket, lete etter brudd i varmekablene og lodde dem.

Har ikke orket å begynt enda, men må skje snart. Pokker så kaldt å sette seg i skinnsetet tidlig på morgenen i vinterkulda: syk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk akkurat samme problemet selv, funker på pasasjersiden, men ikke på førersiden. Lukter svidd av dette....: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ut seinere å ta ut setet å sjekke dette om det går ann å ordne dette,, er iriterrende å ha noe som ikke funker ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ut seinere å ta ut setet å sjekke dette om det går ann å ordne dette,, er iriterrende å ha noe som ikke funker ja

 

Kan du ikke lage en liten tråd om hvordan du tar av trekket og ordner dette da? Hadde vært supert å ha noe og se etter før vi andre begynner å ramponere setene: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er som regel to grunner til at varmen ikke fungerer. Den ene er at loddingen mellom ledningen og varmeelementet er gått av, eller at selve elementet er ødelagt. Det siste skjer ofte pga folk setter kneet i setet når de skal hente noe i bilen sin, da blir det for mye strekk på et punkt, og elementet ryker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke lage en liten tråd om hvordan du tar av trekket og ordner dette da? Hadde vært supert å ha noe og se etter før vi andre begynner å ramponere setene: bråk :

 

hei der, hadde det bare litt av igår får å sjekke litt..men fant ikke noe da,men må nok ta trekket helt av.skal e om jeg ikke gjør det i helgen,får turte ikke å demontere så mye siden jeg skulle bruke bilen i dag,men ser ut får att man må ha god tid får denne opperasjonen,,ligger varme i både rygg å sete hos meg,gjør det det hos dere å?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei der, hadde det bare litt av igår får å sjekke litt..men fant ikke noe da,men må nok ta trekket helt av.skal e om jeg ikke gjør det i helgen,får turte ikke å demontere så mye siden jeg skulle bruke bilen i dag,men ser ut får att man må ha god tid får denne opperasjonen,,ligger varme i både rygg å sete hos meg,gjør det det hos dere å?

 

Både i rygg og sete ja. Regner bare med at det er i sete delen det er brudd hos meg. Er fæl til å hoppe inn i bilen med kneet først når jeg skal hente noe: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kan måle strømmen som går ut av releet sånn vi kan konstantere att det er iorden da??? noen som har der varmen funker???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er som regel to grunner til at varmen ikke fungerer. Den ene er at loddingen mellom ledningen og varmeelementet er gått av, eller at selve elementet er ødelagt. Det siste skjer ofte pga folk setter kneet i setet når de skal hente noe i bilen sin, da blir det for mye strekk på et punkt, og elementet ryker.

Førersetet i min C4 er kaldt også..!

De to grunnene du nevner her får meg til å tenke/tro at førstnevnte er enklere å fikse.? Går det da an å måle seg til hvor evt. brudd er?

Elektrikere bruker jo måleinstrument for å finne brudd i varmekabler i badegulv.

Et annet spørsm. Hvis en evt. skal fikse dette og ikke tør sjøl. -Kanskje lurt å henvende seg til andre enn Møller/andre verksteder, F.eks Salmaker ,andre?

Loddejobben er vel det enkleste her..?

-GeirJ-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror IKKE det er noen god ide å lodde evt brudd i elementet. Trådene ligger originalt trukket i noe stoff greier. Redd for at dere vil brenne hull i setetrekket og klærne deres om dere lodder bruddet. Kjøp heller et nytt element.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sjekket prisen på nytt element i sitteputen , kr 1100,- minus rabatt.

Synes ikke akkurat det var billig, men går an. Likevel risky å gamble på at det ikke er i ryggen feilen er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt ute trekket i GTi'n min. Ikke noe problem å ta det av/få det sammen igjen. Har ikke byttet jeg da, tok det bare ut for å se/finne delenr. Må rekne litt tid på dette.

 

Så et spm: Lar det seg gjøre å "koble" ut varmen i ryggen (uten at det er fare for å ødelegge noe)? Legge en lask over ledningene? I tilfellet elementet er gåent i både sete/rygg.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.