Hjelp: Cruisecontrol er fortsatt borte

Anbefalte innlegg

Hjelp. Cruise controllen min er fortsatt borte.

 

TS har satt bilen tilbake til orginal prog. Møller i Tønsberg har prøvd å programere inn motor kode for c.c , men ten hell. Bryter er ok , fngerer i alle posisjoner. Og de finner ingen feil.

 

Hva gjør jeg....???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser bremselyset hele tiden? Hvis ja så vil dette også gjøre at cruisen ikke fungerer (siden bremsing bryter cruise). Tilsvarende med bryter for clutch (hvis du har clutch, da, og ikke aut), men dette er ikke like enkelt å sjekke (altså å sjekke at bryteren på clutchpedalen henger).

Kanskje ledningsfeil, det er vel en eller to kontakter mellom bryter og "sentrale strøk".

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser bremselyset hele tiden? Hvis ja så vil dette også gjøre at cruisen ikke fungerer (siden bremsing bryter cruise). Tilsvarende med bryter for clutch (hvis du har clutch, da, og ikke aut), men dette er ikke like enkelt å sjekke (altså å sjekke at bryteren på clutchpedalen henger).

Kanskje ledningsfeil, det er vel en eller to kontakter mellom bryter og "sentrale strøk".

Terje

 

Om dette henger er jeg ikke sikker på.. hva er letteste ,åten å sjekke dette på da??

Legge seg på gulvet å lete etter en bryter..hehe ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test av bremselysbryter: Her er det to store lamper bak på bilen som lyser når du tråkker på pedalen - hehe.

Clutchbryter: Står vel oppe i pedalopphenget antar jeg? Fram med prøvelampe og se om nye bryter eller kobler når clutchen trykkes inn?

Ledningsfeil: Her var det lendingene mellom cruise/blinklysbryteren og "innover" som jeg tenkte på. På Caravellen er det et koblingspunkt ved rattstammen og et bak sikringsboksen.

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp. Cruise controllen min er fortsatt borte.

 

TS har satt bilen tilbake til orginal prog. Møller i Tønsberg har prøvd å programere inn motor kode for c.c , men ten hell. Bryter er ok , fngerer i alle posisjoner. Og de finner ingen feil.

 

Hva gjør jeg....???

 

Har du sjekket om det er styreenheten som er def? regner med det er samme problemet som du beskrev i et annen tråd her også: klø :

 

denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=41711

 

det var det hos meg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket om det er styreenheten som er def? regner med det er samme problemet som du beskrev i et annen tråd her også: klø :

 

denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=41711

 

det var det hos meg:)

 

Hmm..glemte å sjekke dette, men de på Møller fant ingen feil .. Bryteren fngerer ig alt var visst som det skulle være, men de får kanskje ikke opp feil melding når de plugger inn utstyret sitt...??

Lite peiling på dette ass. Si meg hva jeg skal skru på og jeg fikser det. Bare jeg vet hvoe det er...hehe : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test av bremselysbryter: Her er det to store lamper bak på bilen som lyser når du tråkker på pedalen - hehe.

Clutchbryter: Står vel oppe i pedalopphenget antar jeg? Fram med prøvelampe og se om nye bryter eller kobler når clutchen trykkes inn?

Ledningsfeil: Her var det lendingene mellom cruise/blinklysbryteren og "innover" som jeg tenkte på. På Caravellen er det et koblingspunkt ved rattstammen og et bak sikringsboksen.

Terje

hmmmmm: klø : : klø : : klø :

 

Fram med prøve lampe?? Ehh.. har ikke noe slikt og vet nok ikke hvordan dette brukes.. Jeg kan måle strømforbruk på kloker og alt inne muring.. noe skruing på bil.. med elektronikk på biler der er det rimelig mørkt ass.. : klø : : klø : : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm..glemte å sjekke dette, men de på Møller fant ingen feil .. Bryteren fngerer ig alt var visst som det skulle være, men de får kanskje ikke opp feil melding når de plugger inn utstyret sitt...??

Lite peiling på dette ass. Si meg hva jeg skal skru på og jeg fikser det. Bare jeg vet hvoe det er...hehe : klø :

 

 

dette er ikke noe dem får opp på sin skjerm nei.... prøve å feilemetoden må til på dette... ihvertfall hos meg på en a4 99 modell...

 

Dem prøvde alt for å se om den ble bedre... (har dårlig erfaring med møller og feilsøking) har du ikke en slik boks som du kan prøve å bytte over da.. hos meg ligger den innenfor hanskerommet... må ut med det. (hos meg så prøvde dem å først bytte bryter, så prøvde dem å bytte pumpen som styrer vakumklokken uten att det hjalp. etter det så byttet dem styreenheten å da ble alt bra:)..

 

det du også kanskje kunne prøvd er å tvangskjøre vakumpumpen... (men er litt usikker på om det er 12v der eller noen annen spenning...: klø : ) sikkert noen her inne som vet det eller så kan du jo spørre på Møller(dem kanskje vet hva spenning det er:confused: ..)

 

mvh

Jan G.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test av bremselysbryter: Her er det to store lamper bak på bilen som lyser når du tråkker på pedalen - hehe.

Clutchbryter: Står vel oppe i pedalopphenget antar jeg? Fram med prøvelampe og se om nye bryter eller kobler når clutchen trykkes inn?

Ledningsfeil: Her var det lendingene mellom cruise/blinklysbryteren og "innover" som jeg tenkte på. På Caravellen er det et koblingspunkt ved rattstammen og et bak sikringsboksen.

Terje

 

 

Fikk cruise controllen til å fungere istad da jeg var på vei hjem fra jobb.. Tok foten under bremse pedalen og dro den ut.. da virket den, men fungerte ikke igjen etter at jeg måtte bremse.. Må denne bryteren byttes da eller er det en annen løsning??

: klø : : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du vel et problem med bremselyset også, siden det er samme bryteren? Lyser det hele tiden?

Kan du se om bryteren kan justeres? Eller er returen på pedalen treg/svak?

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.