oljetrykkbrytere, hvor bør man koble inn ekstra instrument ?

Anbefalte innlegg

Skal koble inn ett ekstra instrument for oljetrykk i en 85 modell golf (90 hk gasser) Ser i ATKE att det er to oljetrykkbrytere på motoren, en ved oljefilteret (sort eller hvit som løser ut ved 1.8 eller 1.4 bar) og en i toppen (blå som løser ut ved 0.4 bar).

 

Regner nesten med at disse styrer oljelampa og buzzeren i instrumentpanelet, men hvor er det best å ta ut trykk for ekstra instrument ? Letteste plassen er jo i toppen, der er det plug`n play mens nede ved oljefilteret er det komplett umulig å få plass til den nye giveren uten noe ekstra jallamekk...

 

Sikkert mange som har montert slike før : hjelp :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett giveren bak på toppen, dette er den mest kritiske plassen og det høyeste punktet på motoren. Har du oljetrykk der er det også oljetrykk lengre nede:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får desverre ikke ut noe oljetrykk nede ved filteret på min G2 ..

 

fikk det ut i toppen (påsiden av toppen mot førerside)

 

 

men den pluggen som satt der BRAKK etter hvert.. og den fikk jeg ikke ut igjen med grispikk.. så har fått plugga igjen det hullet.. men det skal være mulig å få trykk derfra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye, da blir det montering i morgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var oljetrykksmåler provisorisk montert, og den ser ut til å fungere bra. Men nå har jeg en del nye spørsmål :P

 

Hvor høyt bør trykket være på tomgang, ved varm/kald motor og hvor høyt bør det være under normal kjøring ved varm/kald motor ?

Maksa skalaen på instrumentet på tomgang (over 7 bar) ved kald motor, ved normal driftstemp lå trykket på 1 bar ved tomgang og over 7 bar ved normal kjøring. Skal det være slik ?

 

En annen ting jeg lurer litt på er hvor jeg bør koble inn måleren i ledningsnettet slik at den ikke bruker strøm når bilen er avskrudd... kobla den inn på en blå/hvit ledning som lå ved cd-spilleren men denne var jo styrt av lysdimmeren : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... blir fortsatt ikke helt klok på denne bilen. Den jamrer og syter over oljetrykk hele tiden, mens den analoge oljetrykksmåleren viser at alt er ok : bråk :

 

Prøvde å nappe ledningen på oljetrykksbryteren ved filteret og så starte bilen, da hylte den ikke (mulig den må stå en stund før det skjer noe). Prøvde også å nappe ledningen mens motoren gikk og instrumentpanelet hylte i vei, ingen endring da heller. Tok også å målte spenningen mellom + og giver, denne var 13V uansett om motoren gikk eller ikke :confused:

 

Har bytta både instrumentpanel og trykkbryteren i toppen, uten at dette hjalp (olje og filter ble bytta idag, uten forskjell)

 

Noen ideer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kabel som har mista isolasjon som går til jord? da jamrer de seg som bare pokker'n!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kabel som har mista isolasjon som går til jord? da jamrer de seg som bare pokker'n!

 

Tja, nå er jo alle kabler i motorrommet i orginale kabelpølser, så det ser jeg på som meget usannsynlig, men man skal jo aldri utelukke den muligheten helt...

 

Hadde jeg bare visst virkemåten på akkurat denne delen av elnettet, må vel grave meg ned i tegningene i haynes manualen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.