Blokk- eller slangevarmer til aan-maskin..??

Anbefalte innlegg

Skal sette motorvarmer på en aan-motor.

 

Lurer på om det er noen som har råd, tips og anbefalinger om hva som er å foretrekke: slangevarmer eller blokkvarmer. (Defa).

 

Gjerne også tips ang montering.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blokkvarmer er det beste, men slangevarmer er enklere å montere. Kan være fryktelig kronglete å komme til med varmelementet for blokkvarmeren. Skal du montere slangevarmer, så må du passe på at du monterer den et sted der det ikke vil være luftlomme i slangen. Da vil elementet brenne seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangevarmer er noe nesten ubrukelige saker som er kun til nødstilfeller hvor blokkvarmer er umulig. Ta av dekselet under motoren, skru ut starteren, sett varmeren i den bakerste frostpluggen. Tar ikke lang tid og blir mye bedre enn en slangevarmer noengang kan bli.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror DEFA bare leverer (anbefaler) blokkvarmer, og den skal selvfølgelig plasseres omtrent _inni_ motorfestet, under turboen.. Får du lånt kroken fra DEFA (eller kjøper den..) til å ta ut proppen, er den ute på null-komma-svisj, men et hett tips må være at det faktisk er en kant på innsiden av proppen, så den kan ikke slås inn eller svinges rundt.. Jeg lå under bilen omtrent to dager, og fikk den ut etter en jobb som involverte en hjemmelaget glidehammer i form av en jekksveiv, en svær fransk skrue og redusert mengde skinn på knokene.. ;)

Send gjerne en PM hvis du trenger mer detaljer, evt. moralsk støtte. Det _er_ faktiks verdt jobben!! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har slangevarmer på A4'n min siden det ikke var å få tak i blokkvarmer.. Blir da varm og starter lett som bare det.. Har hatt blokkvarmer på 2 andre biler jeg har hatt og det var nok hakket bedre.. Dritt å montere blokkvarmer, men tror nok det er verdt de timene med banning å kødding.. Jeg monterte slangevarmeren på under halvtimen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir helt dårlig når jeg leser dette, husker godt monteringen av blokkvarmer på jettaen selv om det er 6-7 år siden. mellom torpedo og blokk under manifoilen nedi en grav. say no more...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips her folkens. Vil jo egentlig ha blokkvarmer ja....er bare så imponert over meg selv for at jeg ikke tenkte på å sette noe slikt på plass mens jeg overhalte motoren når den var ute....: dum :

 

Får høre om den saken DEFA har til å trekke ut pluggen tenker jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror DEFA bare leverer (anbefaler) blokkvarmer, og den skal selvfølgelig plasseres omtrent _inni_ motorfestet, under turboen.. Får du lånt kroken fra DEFA (eller kjøper den..) til å ta ut proppen, er den ute på null-komma-svisj, men et hett tips må være at det faktisk er en kant på innsiden av proppen, så den kan ikke slås inn eller svinges rundt.. Jeg lå under bilen omtrent to dager, og fikk den ut etter en jobb som involverte en hjemmelaget glidehammer i form av en jekksveiv, en svær fransk skrue og redusert mengde skinn på knokene.. ;)

Send gjerne en PM hvis du trenger mer detaljer, evt. moralsk støtte. Det _er_ faktiks verdt jobben!! : ja :

 

Kjekt å vite om den kanten ja. Sender deg sikkert PM når jeg skal gjøre dette selv....Takk-Takk..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kroken står øverst her: http://www.defa.com/heating2.php3?tid=13&lang=3&ndid=

Hadde du motoren ute, og glemte motorvarmer?????? Oh.. : dum : Ja, hadde jeg ventet til toppen måtte fixes, hadde det vært knallenkelt også, men, men..

Du trenger forresten en ekstra 2-meter med kabel hvis du skal ha hele warm-up'en, siden ledningen skal bak og rundt motorrommet.

Kjør bilen på bukker så kommer du igrunn 'greit' til fra undersiden.

 

Tipper AAN ikke kan ha slangevarmer fordi den har begge slangene ut ganske langt oppe på blokka, ellers er det en svært god idé.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.