ADVARSEL: Ikke kjøp Hankook W604 > som å kjøre med sommerdekk på IS

Anbefalte innlegg

ADVARSEL: Hankook W604

Kjøpte nye vinterdekk til S4'n min igår, da jeg skulle kjøre på jobb i ettermiddag var det kommet et par cm med snø, kjørte i 40-50 km/t - Værste dekka jeg noen gang har kjørt med. I alle svingene på veien til jobb begynte det å skli ut, ville ikke anbefalt dekka til min værste fiende.

De utslitte (nærmest blanke) Michelin MaxiIce dekka som satt på før var faktisk bedre!

(Edit: Dekka har bare blitt bedre og bedre etter å ha kjørt litt "effektivt" på asfalt. Nå henger de godt på, uansett føre.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ADVARSEL: Hankook W604

Kjøpte nye vinterdekk til S4'n min igår, da jeg skulle kjøre på jobb i ettermiddag var det kommet et par cm med snø, kjørte i 40-50 km/t - Værste dekka jeg noen gang har kjørt med. I alle svingene på veien til jobb begynte det å skli ut, ville ikke anbefalt dekka til min værste fiende.

De utslitte (nærmest blanke) Michelin MaxiIce dekka som satt på før var faktisk bedre!

Kjørte på noen hankook-dekk for et par år siden.. Vet ikke om det er samme type, men for å si det sånn, så endte det opp med en tømmerbil i fronten etter at bilene foran bremset, og mine dekk bare sklei og bilen ville over i andre kjørefil.. Jeg hadde ca 50 km/t.. Aldri mere hankook..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mann er nødt til å ha skikkelige vinterdekk, det får heller koste noen lapper mer. Det er deffinitivt verdt det. Å kjøpe billige vinterdekk er som å leke med livet. Skummelt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man kjøpe billige og gode piggdekk så gå for Vredstein Icetrack. er suverent fornøyd med dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv kjører jeg falken pigg fritt. kan ikke få full rost disse nokk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær OBS på at de fleste vinterdekke, nye og brukte, har en viss innkjøringsperiode for å fjerne "filmen" som legger seg på de. Nye piggfrie dekk anbefales kjørt på tørr asfalt i en ukes tid før vintersesongen er i gang for fullt. Splitter nye dekk er sjelden bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte disse dekka fordi det var det eneste de hadde inne i 17" -> pluss at jeg fikk de for halv-pris... Var noe eieren av sjappa hadde på en bil han solgte. Nye eieren ville ikke ha 17" så da fikk jeg de billig, men de skal leveres tilbake til forhandleren... Skal kjøpe nye hakkapelitta tipper jeg...

Dekka er 2 uker gamle... Vet ikke om de har blitt kjørt på asfalt før jeg fikk de...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv kjører jeg falken pigg fritt. kan ikke få full rost disse nokk

Kjører det jeg også, og ingenting å utsette på dem! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Johs Bjerke i Oslo har gode dekk til gode priser.

Jeg har kjøpt et par sett derfra, bl.a. Brigdestone Blizzak WS-50 og var veldig fornøyd med de dekkene. Dim var 215/45-17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær OBS på at de fleste vinterdekke, nye og brukte, har en viss innkjøringsperiode for å fjerne "filmen" som legger seg på de. Nye piggfrie dekk anbefales kjørt på tørr asfalt i en ukes tid før vintersesongen er i gang for fullt. Splitter nye dekk er sjelden bra.

skulle akurat til å si det samme..

Finn deg en asfaltflekk og slå på sperrene og ta et par quattro piruetter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en dekktest fra i fjor høst som bl.a. har med dette vinterdekket.

http://www.bt.no/forbruker/bilogmotor/article26071.ece

Slike tester kan man jo alltids ta med en klype salt, men de er sjelden helt skivebom. De skriver følgende om hankook W604

""

Testens billigste dekk, Hankook W604, er dårligst på is. Men forskjellen er liten. Det er først og fremst dårlige bremseegenskaper som drar ned helhetsinntrykket. På isbanen hevdet det koreanske dekket seg godt, fordi det har en bred slippgrense og er lett å kontrollere. Her får du relativt mye vinterdekk for pengene.""

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på Hankook W604 og er knallfornøyd, dog har jeg 14", og en bil som er mye mye lettere enn en S4. Var på fjellet i jula og kjørte på stålis med 800kg henger bak (hengern hadde sommerdekk og seila avgårde rett som det var)

både ved akserelasjon og nedbremsing på is fungerte dekkene glimrende.

Det beste dekket er det nok helt klart ikke, men til prisen så får man mye for pengene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har disse dekkene både på a6 og 100, er kjempefornøyd.

dimensjonene er 215/45 17 på 100 og 225/45 17 på a6.

sitter kjempebra, faktisk noe av de beste jeg har hatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har disse dekkene både på a6 og 100, er kjempefornøyd.

dimensjonene er 215/45 17 på 100 og 225/45 17 på a6.

sitter kjempebra, faktisk noe av de beste jeg har hatt.

Kjører med 215/45-17 på min nå, de begynner å bli bedre faktisk allerede... Men jeg er fortsatt langt fra fornøyd med bremse egenskapene på snø/is, og sidegrep i svingene... men sitter kjempebra under aks og når det gjelder fremkommelighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører på noen continental pigg frie dekk, aldri kjørt på piggfritt før i vinter så jeg var litt skeptisk men de sitter utrolig godt på, mye bedre enn jeg hadde forventa. men jeg vil ha pigg til neste år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle komme med en liten rettelse, slik at folk får riktig oppfatning av dekka.

Dekka har bare blitt bedre og bedre etter å ha kjørt litt "effektivt" på asfalt. Nå henger de godt på, uansett føre. Eneste minuset med dekka er at de støyer litt. Relativt grovt mønster i de.

Begynner å bli trygg på dekka igjen, var ikke så høy i hatten etter den første turen på vinterføre med de. Men som Paul Guillen skrev, så var det sikkert noe med innkjøring av de...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.