Hvor mye effekt klarer G60 clutch?

Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om dette? har kikka på diverse forumer, men fant ikke noe spesielt nyttig info..

 

 

Evt. hvor man får kjøpt billige 6 puck sinter plater..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min begynte å slure med effekten jeg hadde før. Vanskelig å anslo noen effekttall siden jeg aldri bremset den.

 

Clutch og Brems på Alnabru lager iallefall Sinter på bestilling. Kjøpte 4 puck sinter med disk og alt for 3700,-. Synes ikke det var så gal pris. Den er litt kvass :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Hvordan opssett hadde du før?

clutchen skal vel klare 200hk ihvertfall..men hva med 250hk.....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge en del brukere på VWvortex forumet så kan du benytte Sachs orginal VR6 clutch og trykkplate på G60 svinghjulet, flere av de har 250-300lbs-ft dreiemoment (300-400Nm) uten problemer.

 

Jeg kommer til å kjøre med Sachs VR6 clutch på min Golf 1 med 02A (Corrado) girkasse og lettet G60 svinghjul. Jeg forventer ikke å kjøre dragrace eller andre aktivteter som utsetter clutchen for mye belastning eller sluring, men forventer at den skal holde normal aktiv vei og banebruk med 250-350Nm (Kommer an på trimminggraden).

 

Husk det er ikke hestekreftene som avgjør om clutchen holder, men dreiemomentet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke juge på meg noen hk her, men jeg har hatt godt over 200hk og 300nm som til tider har blitt brukt godt på bane, har org G60 clutch (sachs) og har aldri byttet clutchen, og den har overlevd 3 motorer på 5 år, og den slurer fortsatt ikke :)

 

Golf 1 er jo enda lettere enn golf 2, og det er jo og en viktig faktor for clutchen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nyttig info!

 

VR6 clutchen høres ut som et alternativ, var ikke så dyr heller. Så at det var samme clutchen på golf VR6 syncro med 190hk. så da tåler den vel sikkert 250hk med litt moment.. ;)

 

Dette gjelder en passat syncro som overhodet ikke er lett.. ikke spinner den noe særlig heller.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte selv med sachs clutch på turbomata rallye og det funka meget bra, den spant aldri tross mange rivstarter og galmannsgiring;)

 

Er vel samme lamell på rallyen som på vanlig g60'er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan Sachs clutch brukte du?? Fra VR6 eller den Sachs racing greia?

 

Hørte på komplett VR6 lammell,trykkplate og utløserlager fra mekonomen, og med litt rabatt så kom den på 2000kr. stort billigere for enn forsterket clutch får man ikke tror jeg.. ;) Utløserlageret ser ut som om er det samme på G60 og VR6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vanlig lamell fra sachs, ikke sinter. Til G60 Rallye, tipper det er samme på PG uten synchro. Vet ikke om det er noe kraftigere på rallye/synchro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss, virker som om orginal G60 clutch holder et godt stykke på veien da!

 

Det er fint, da kan jeg bruke de penga på intercooler istedenfor :)

 

tror nok FWD og 4WD bruker samme clutchene ja. iallefall G60 og VR6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.