Anbefalte innlegg

Når våren nærmer seg må jeg mest sannsynlig hellakkere bilen utvendig, pga skjønnhetsfeil og egne planer, så jeg har sånn smått begynt å lete etter priser... Så, det jeg lurer på er om dere vet om noen billige lakkerere i Bergensområdet? Jeg kan muligens pusse ned og sånn selv, trenger en som kan grunne og lakke... Blir i samme farge som før... Er snakk om hele bilen utvendig pluss lister...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slenger meg på her eg.

trenger lakk på min og iløpet av våren.

 

kan vertfall sei at FLK ute på glesvær kan du stryka fra lista. elendig lakkering. dei lakka bilen min, masse renninger og mange plasser dei har hatt på forlite lakk slik at det blei sjoldete. + dei la på prisen utan å sei til meg. ( det blei krangling men eg vant:):))

 

fekk lakka bagasjelokket og bakfangeren min hos straumebillakkering på straume. virka greie folk og gjorde jobben kjapt og bra resultat men minuset var at lakken ikkje var heilt tørr når eg henta det men da henta eg det ca 2 timer etter den var ferdig lakka.

 

åsane billakkering virker seriøst firma men er ein smule dyr. fekk tilbud på lakkering til 22 000kr men da tok dei rust og alt på bilen men da måtte eg plukka av lister, fangere etc.etc. men da var det 2års garanti på lakken. meiner eg at dei sa.

 

bjorøy billakkering på bjorøygården på straume virker og ein ok lakkerings firma. fekk ein ok pris da eg hørte og har sett resultata deiras, og det såg bra ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte åsane billakkering da jeg lakka fangeren min, 1500 for lakkeringen, og da det var en liten fargenyanse mellom bilen og fangeren lakkerte de den opp på nytt uten at det kostet noe som helst, så jeg kan anbefale dem i allefall. Har ikke kontaktet så veldig mange andre da men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale Eric Andersen lakk i damsgårdsbakken. Har brukt de flere ganger med glimrende resultat. Lakket bl.a hele høyre siden på den sølvfargede A4'en min. Sølv er visstnok den vanskeligste fargen å få til. Umulig å se forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale Eric Andersen lakk i damsgårdsbakken. Har brukt de flere ganger med glimrende resultat. Lakket bl.a hele høyre siden på den sølvfargede A4'en min. Sølv er visstnok den vanskeligste fargen å få til. Umulig å se forskjell.

 

Det kan jeg bekrefte også, men dem som rettet opp bilen i verkstedet ved siden av brukte blinde bavianer til jobben, men lakkeringa var nærmest perfekt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er prisnivået hos han da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde min inne pga skade, altså forsikring!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tok mindre betalt enn møller, hartveit og åsane lakk. Helt greie priser. Du kan jo høre om det er mulig å få det uten kvittering. Da blir det billig da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har brukt mye kokstad lakk og bilpleie.. veldig flinke folk! kanon resultat hver gang..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde G60en min på åsane billakkring og det ble kjempe bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vil tippe hvor mye det vil koste å få lakkert et par øyelokk i sølv metallic?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå jeg lakkerte mine på den gammle A4 min betalte jeg 600,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så jeg får regne med omtrent 50/50 i kostnader på øyelokkene og lakkeringen da.

 

Greit nok :)

 

 

Edit: Jeg ser forresten at på reparasjonen i fob. med en forsikringssak for en stund siden, så er Erik Andersen Lakkeringsverksted benyttet, så da satser jeg på å prøve meg der nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale Kokstad Lakkering og Bilpleie. Billig og utrolig bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damsgård karroseri er meget flinke!! Men tror ikke de scorer høyest på pris. Hadde en skade etter en rygget i meg på venstre hjulbue bak. Det var en nice size bulk, og taksten kom på 9800,- Tror det er sånn midt på treet pris, men resultatet er upaklagelig!!

Autokarroseri Åsane kommer jeg til å styre unna i fremtiden... Mye surr, holder ikke tider, og en noe slett lakkjobb etter min mening... Trekker litt opp at de ikke nølte med å lakke panseret på bilen min opp igjen kostnadsfritt da jeg klagde på DÅRLIG jobb!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet prosessen som gjøres ved lakkering?

 

Gjør de noe med underlaget før lakken påføres?

Holder det med ett strøk?

Hiver de på klarlakk etter farge?

 

Jeg vurderer å gjøre et forsøk selv med sprayboks, på disse øyelokkene. Renning er ikke noe problem på så små deler, men jeg har aldri gjort det før...

 

Regner med å prøve å gå over overflatene med tynn stålull, og så gjøre et forsøk + polering etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Småting som øyelokk trenger man ikke være rakettforsker eller lakkerer for å få til selv, puss de ned først, er det ujevnheter bruk grovere papir, er det slett og fint gå på med 400-600 våtslipepapir, og husk vann...

Når du lakkerer bør det være en viss temp i rommet, 20-25grader eller mer, blir det for kaldt blir det matt.

Klarlakk trenger du bare over viss det er metallic du har lakkert, ta denne på før lakken har tørket helt, slik at de smelter sammen, men ikke mens lakken fortsatt er rennende fersk.

 

Går det til hellsikken har du nok papir og lakk igjen til å gjøre mange flere forsøk!;)

 

Og ikke poler ny lakk etterpå... den skal være blank nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller skulle ha 5000,-: klø : for å lakke A3`en min helt ned pluss lakking av lister. Prisen er inkl. demontering/montering. Og ingen garanti da delene ikke var "beregnet" for lakking. Va visst behandlet me noe olje:confused: :confused: Dyrt eller????, noen billigere???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet prosessen som gjøres ved lakkering?

 

Gjør de noe med underlaget før lakken påføres?

Holder det med ett strøk?

Hiver de på klarlakk etter farge?

 

Jeg vurderer å gjøre et forsøk selv med sprayboks, på disse øyelokkene. Renning er ikke noe problem på så små deler, men jeg har aldri gjort det før...

 

Regner med å prøve å gå over overflatene med tynn stålull, og så gjøre et forsøk + polering etterpå.

 

Å lakkeren plast deler er ikke noe problem å gjøre selv. bare husk å bruke plastikprimer. men å bruke vanlig sprayboks på stål deler er ikke til å anbefale siden det ikke er herder i lakken og da vil salte trenge seg rett igjennom og du får rust etter første vinteren.

 

Og HUSK en til i norge får mann det mann betaler for. billig lakk jobb er lik krapp jobb. hvorfor bruke mange måneder på å rust sveise og fikse bilen din hvis det siste laget med lakk blir dårlig. (bare mitt syns punkt =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller skulle ha 5000,-: klø : for å lakke A3`en min helt ned pluss lakking av lister. Prisen er inkl. demontering/montering. Og ingen garanti da delene ikke var "beregnet" for lakking. Va visst behandlet me noe olje:confused: :confused: Dyrt eller????, noen billigere???

lakke ein heil A3 for 5000kr + lister og de/montering. det er billig men får du garanti på lakkering da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakke ein heil A3 for 5000kr + lister og de/montering. det er billig men får du garanti på lakkering da??

 

 

 

Tenker nok det bare var nederste del han mente.

 

Hadde bilen inne på damsgård karosseri etter en forsikringsskade og jeg ble ikke fornøyd. måtte skifte en skjerm og hovedlykt, har lyshøyderegulering på lykten og de bestilte tydeligvis uten, så da bare droppet de den og lot kontakten ligge løst bak, tenkte sikkert jeg ikke kom til å merke det: dum :

Sideblinklyset klarte de å knekke festeanordningen på så de bare klistret den inntill med noe guffe, og attpåtil lå pæren å blinket for seg selv inni skjermen, de tenkte vel at jeg ikke kom til å merke det heller: bh :

Fikk alt ordnet til slutt etter noen telefoner og besøk, men sånne ting skal være helt unødvendig - anbefales IKKE.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.