El feil ved oppstart på A4 1.8T!

Anbefalte innlegg

Hadde i dag en litt rar opplevelse på A4`n i dag,bilen har stått ganske mye i 2-3uker nå i garasje.Kun brukt litt til småkjøring pga av utslitt clutch som skal byttes i Januar. ;)

 

Når jeg skulle starte bilen i dag fikk jeg følgende info etc:

 

Vrei om tenningen 1hakk og fikk ett pip i fra dashen,bensinmåleren sto på 0 (ennå jeg har halv tank),oljelampen lyste,varsellampen for reservetanken lyste,sto oxo Def i den lille ruten det står hvor langt bilen har gått.Tok av og på tenningen 2-3ganger med samme meldingen og pipet etc.

 

Så ventet jeg noen sec så prøvde jeg å startet bilen en gang og skrudde den av igjen,prøvde å starte den en gang til og da gikk Def bort,oljelampen slukket og bensinmåleren gikk opp til halv men varsellampen for reservetanken lyste forsatt,men tenkte at det ikke er noen fare og kjørte en liten tur til butikken.Når jeg startet bilen når jeg var ferdig med å handle var bilen helt fin igjen,ingen varsellamper etc.

 

Har noen vært borti dette før? : klø :

Noe som er galt da eller hadde bilen ett lite hjerteinnfarkt bare? :P:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig spenning på batteriet kanskje? Kan ikke si det hørtes noe kjent ut men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig spenning på batteriet kanskje? Kan ikke si det hørtes noe kjent ut men.

 

Spenningen skal være bra den,batteriet er nytt i sommer,Varta vedlikeholdsfritt. ;)

Aldri vært borti slikt før jeg heller,men stussa da jeg så det sto Def der. : gråter : Men funka da helt fint igjen så men ingen som har vært borti det før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moderator: Slett denne tråden,starter ny i Audi seksjonen.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.