Proggresiv bensintrykk reg. eller ikke?

Anbefalte innlegg

Sikkert et nybegynner spørsmål dette her men..

På en motor med overlading MÅ man ha en trykkregulator som er proggresiv? altså som får trykkregulering fra manifolden. Er dette riktig? Eller kan man bruke en som ikke er progressiv?

 

Noen som vet om man får tak i den lille nippelen til fuel-railen til G60, så man får brukt universale regulatorer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er galt med å bruke den orginale eller en 3,5 bar fpr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er ombygd til turbo, også skal jeg bruke S2 dyser. Tenkte da at en justerbar regulator ville fungere bra, så kan jeg justere et mere nøyaktig trykk for å få optimal blanding..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil motoren antagelig ikke gå perfekt i noe av register, eller ev kun bra på høyt eller lavt turtall.

 

Hvordan har du tenkt å justere den da?

 

Har du nå en af med org dyser på 14,7:1 vil du få en AF på 13,63:1 med S2 dysene forutsatt org trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bruke ombygd ECU fra SLS, med s2 map sensor og programvare som er tilpasset s2 dysene.. så det skal ikke bli galt da..Blir nok også justering av motoren på en rullende landevei. For nettop å få justert bensintrykket,kamdrevet,co-potentiometeret og tenninga..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er dette da

 

Turboumbau mit G60 Digifanteinspritzung

 

Abschaltdrehzahl 7000 U/min,incl. geändertem Mapsensor für Ladedruckkennung bis 1,6bar

passend für Seriendüse G60 oder S2(bitte angeben)

 

Jeg hadde villet prøve med chipet med den fpr du har spesifisert når du bestilte chippet. Eller har du bestilt chip med annet oppsett enn det motoren din har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den chipen ja! Har ikke bestilt noe enda, så jeg kan vel kanskje få en anbefaling av de hva jeg ska bruke.

 

Har du hørt noe negativt med SLS chipene til G60? SNS skal jo liksom være de beste etter hva jeg har sett, men jeg har ikke sett SNS chip med ombygd map sensor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hørt noe negativt med SLS chipene til G60?

SNS skal jo liksom være de beste etter hva jeg har sett, men jeg har ikke sett SNS chip med ombygd map sensor..

 

Har ikke hørt noe dårlig om SLS chippene. De er vel regnet blant de bedre i Tyskland. Er dog ikke mange som bytter mapsensor, så den har jeg ikke hørt noe om.

 

Grunnen til at SNS ikke har chip for større mapsensor er at da må du komme med bilen til dem. Større mapsensor krever at du gjør om alle tabeller i chippen som har med ladetrykk og gjøre. Feks er bensin tabellen 16x16 celler. med 200mbar er hver celle. Dvs at det mellom hver rad er 0,125 bar, mens det med 250mBar er 0,15625 bar.

 

Også styringen av ISV og bankesensor er avhengig av input fra mapsensor, så da blir det mange parametere som må endres. Du kan til en hvis grad sikkert regne deg frem til hoveddelen sånn grovt. Det er dog vanskelig å få riktig i området over 200mBar og mellom hvert enkelt steg i tabellen pga interpolering.

 

Dessuten blir det vanskeligere og vanskeligere å lage generiske chipper etterhvert som trimningsgraden øker.

 

Emulator er egentlig et must på motorer med høy trimingsgrad. Bruken av emulator kan i en hvis grad erstattes av bredbåndlogging, men dette tar veldig mye lengere tid for å få det perfekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.