#1 Skrevet Desember 30, 2005 hehe.. ja vinduet falt ned i døra på førersia på golfen. åssen får jeg det på igjen? demontering av dørtrekk og sånt jeg tenker på da.. vanskelig å få på glasset igjen? altså.. fremgangsmåte: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2005 Må nok det ja....lett sak å få på glasset. Vanlig feil på golf 4. jeg fikk det på garantien..men det var på en 2002 mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2005 hvordan får jeg av dørtrekket da? sånn fort og gæli. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2005 hehe.. ja vinduet falt ned i døra på førersia på golfen. åssen får jeg det på igjen? demontering av dørtrekk og sånt jeg tenker på da.. vanskelig å få på glasset igjen? altså.. fremgangsmåte: Siden vinduet har ramla ned i døra vil eg tro at vindusheveren er defekt. For å reparere det må du demontere heile døra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2005 det falt ned når jeg kjørte vinduet opp, så heisen virka da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 31, 2005 Det som trolig har skjedd er at wiren i vindusheisen er røket!! Husker jeg ikke feil så sitter det 2 skruer i håndtaket, og noen i under kant av døra... Så er det bare resten på clips... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 31, 2005 Dette skjer på ALLE golf IV før eller siden. Vinduet sitter fast i vindusheisen (wiren) med noen plastklips, disse har en tendens til å ryke og wire'n vil da løsne og vinduet ramle ned. sånn ser klipsene dine ut, og her ser du også hvordan de nye metall-klipsene ser ut... Du kan bytte ut disse klipsene med klips av metall isteden, men vet ikke om møller i norge selger disse (har vært mye frem og tilbake her..) Anyway, du kan kjøpe nye klips i USA for ca 350 Norske kroner pluss frakt (Du får da klips til begge framdørene, pluss wire til en av dørene...) klipsene har eventuellt delenummer ZVW-269-202 og koster vel ca 50 norske kroner pr stk... her har du en link som viser hva som har skjedd og hvordan du demonterer døra di... (tror forresten at møller i norge selger "komplette" vindusheis "plater" med denne koster rundt 1500-2000 denne er litt enklere og bytte da, enn å drive og dille med wire'ne selv.. Ikke at jobben er spesiellt vanskelig, men tar litt tid da du må ut med ALT i døra... men sjekk som sagt denne linken som jeg legger ved, så har du plenty med bilder og info. (står info om forskjellig andre ting og i den linken, men hovedsakelig om å fikse vinduet ditt) http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1015107 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 31, 2005 skrudde opp døra nå og fant ut at den ene vindusheisen var røki. bare småbiter.. vinduet var i hvertfall helt =)=) virka som det var ganske knotete å fikse detta sjøl men. noen som vet hva møller tar for å fikse dette? har fått opp vinduet og teipa det fast i karmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 31, 2005 bah. etter at vi åpna døra og greier så går alarmen når jeg låser bilen med den "elektroniske nøkkelen". tar ca 1 minutt så går alarmen. hvis jeg låser og låser opp bilen og bare lar den stå til den låser seg av seg selv igjen, så går ikke alarmen.. merkelig greier. noen som vet hva som har skjedd? det er den standardalarmen som følger med bilen. ikke noe "custom" greier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 31, 2005 Problemer med dørlåsene som kan utløse alarmen er ganske vanlig på Golf, men litt rart att det plutselig kom etter du hadde av trekket på døra. Fungerer alle låsene både på mekanisk åpning og låsing og ved bruk av fjernkontrollen? Den røde "safe" lampa skal blinke når bilen er låst og slukke når du låser opp bilen. Visst du kjører bilen på verksted så kan dei lese ut hva for ein lås som har utløst alarmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 1, 2006 skrudde opp døra nå og fant ut at den ene vindusheisen var røki. bare småbiter.. vinduet var i hvertfall helt =)=)virka som det var ganske knotete å fikse detta sjøl men. noen som vet hva møller tar for å fikse dette? har fått opp vinduet og teipa det fast i karmen. Første gang dette skjedde på en 99 mod jeg hadde mener jeg det kostet ca 2500 kr. Så skjedde det igjen, men da så klart på andre døra. Da betalte jeg en 15-1600 kr tror jeg, pga at Møller hadde fått et rep. set som gjorde det hele litt billigere.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 1, 2006 Been there, done that: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 1, 2006 1500 høres ikke gæli ut. phew.. hadde mareritt om flere tusen spenn i dass jeg nå. skal ringe og høre med skolt i morra =) kanskje de bruker de nye heisene i metall å. hadde vært gull 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 2, 2006 Hvorfor kjøper du deg ikke bare et rep.set selv og fikser det da? med den "guiden" som jeg la med til deg.. så er det jo en enkel sak og fikse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 2, 2006 kommer nok til å gjøre det. vraka fronten på bilen i går, så penga flyr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 3, 2006 fikk tak i repkit te vindusheisen i dag. =) det består av to stk vindusheiser i metall og det hjulet/trinsa med 2 stk wire på. det koster den nette sum av 429 kroner inkl 20% rabatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 3, 2006 fikk tak i repkit te vindusheisen i dag. =)det består av to stk vindusheiser i metall og det hjulet/trinsa med 2 stk wire på. det koster den nette sum av 429 kroner inkl 20% rabatt. Hvor kjøpte du dette? Har en følelse av at det er greit å ha sånt som dette liggende dersom det er så vanlig som folk sier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 4, 2006 på møller. =) de selger visst masse av disse setta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 4, 2006 Ja da må jeg jo bare handle da... hehe. Har du delenummer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 4, 2006 tror det er 1JM 898 461 det er førerdøra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 4, 2006 Okei, så den prisen du skrev er det per dør det eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 6, 2006 ja, men jeg fikk litt rabatt pga kjentfolk osv da. nå er vaffal vinduet fiksa igjen diggers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...