#1 Skrevet Desember 31, 2005 Kan vel kvalifiseres som motorhavari dette http://ls1tech.com/forums/showthread.php?t=420925 Ser ekkelt ut hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 31, 2005 Skikkelig nyttårssmell!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 31, 2005 Skikkelig nyttårssmell!! Kan du trygt si......slik går det når man "dekal-trimmer" vet du Ser ut som blokka er delt på midten.........sikkert akkurat passe med turbotrykk når det smalt tipper jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 31, 2005 oj dæven, der må det ha vært litt krefter ute å gikk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 31, 2005 noen som veit hva slags spesifikasjoner på den motoren der? Står jo i forumet den er linka til,, " I heard those tractors are running straight alcohol and somewhere in the neighborhood of 100PSI of boost " Så vidt jeg veit er 15psi, 1 Bar.. ? Altså 6.7 bar? er det mulig a? hehe.. Godt nyttår btw:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 31, 2005 Altså 6.7 bar? er det mulig a? hehe.. Det er nok ikke umulig - det er ganske vanlig at de serielader med flere turboer i serie for å oppnå de sinnsyke ladetrykkene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 31, 2005 Enkelte lader over 10 bar 4-5 turboer i serie er ikke uvanlig!! En liten som lader inn i en større osv osv.....derfor de "morsomme" havariene enkelte ganger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 31, 2005 Tipper karen motte bytte undertøy der jah! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 31, 2005 diesel trimming er og blir coolt......tror jeg skal ut å skru opp trykket på ventoen til 250psi! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 31, 2005 diesel trimming er og blir coolt......tror jeg skal ut å skru opp trykket på ventoen til 250psi! Wastegates are for pussies 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 31, 2005 Enkelte lader over 10 bar 4-5 turboer i serie er ikke uvanlig!! En liten som lader inn i en større osv osv.....derfor de "morsomme" havariene enkelte ganger Den største turboen må være først............ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 31, 2005 Enkelte lader over 10 bar 4-5 turboer i serie er ikke uvanlig!! En liten som lader inn i en større osv osv.....derfor de "morsomme" havariene enkelte ganger max antall turboer i super stock ihht reglement er 4 turboer i 3 steg, og valmet hadde etter sigende over 20 bar ladetrykk som mest når dem kjørte super stock for noen år siden i super stock i dag er det stort sett metanol som er gjeldene og da er det mest vanlig med 3 turboer i 2 steg.....dem plugger sågar 4000hk på en 9 liters rekkesekser med 3 turboer og brennevin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 31, 2005 max antall turboer i super stock ihht reglement er 4 turboer i 3 steg, og valmet hadde etter sigende over 20 bar ladetrykk som mest når dem kjørte super stock for noen år siden i super stock i dag er det stort sett metanol som er gjeldene og da er det mest vanlig med 3 turboer i 2 steg.....dem plugger sågar 4000hk på en 9 liters rekkesekser med 3 turboer og brennevin Hmmm får begynne å kjøre tractorpulling da sugerør fra tanken hehe.....men da bør det være Etanol og ikke Metanol!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 1, 2006 har en gammel Ford traktor stående....kansje jeg skulle prøve hehe. Ble helt gira måtte søke litt på nettet og fant etpar gromme filmsnutter.....heftig lyd og røyk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 1, 2006 Var en gang for lenge siden på et slikt stevne.. Noe av det sykeste jeg har sett. Den ene var en 47 liters v12 er. Med en hel haug med turboer på. Mente de sa den hadde 14 bar turbotrykk. Lyden , røyken og turtallet er jo helt vilt ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 1, 2006 max antall turboer i super stock ihht reglement er 4 turboer i 3 steg, og valmet hadde etter sigende over 20 bar ladetrykk som mest når dem kjørte super stock for noen år siden i super stock i dag er det stort sett metanol som er gjeldene og da er det mest vanlig med 3 turboer i 2 steg.....dem plugger sågar 4000hk på en 9 liters rekkesekser med 3 turboer og brennevin Tenk å bruke opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 2, 2006 Det går jo med noen liter vann også da. Kjører med vanninsprøytning delux for å kjøle og øke komp. Derav all røyken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 2, 2006 Det går jo med noen liter vann også da. Kjører med vanninsprøytning delux for å kjøle og øke komp. Derav all røyken. vel og merke kun på diesel motorer.....det er ikke vannet som gir røyken, men mengden bestemmer mye av fargen på den på en optimalt oppsatt dieselmotor går det med ca 4 liter diesel på 100m og omtrent like mye vann 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 2, 2006 vel og merke kun på diesel motorer.....det er ikke vannet som gir røyken, men mengden bestemmer mye av fargen på den Både og vel? Mye av 'røyken' er jo faktisk vanndamp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 2, 2006 jo den er jo det, men jeg har ikke pr dags dato sett sort vanndamp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 2, 2006 Tror han har lekk i en pakning eller no.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 2, 2006 han kommer jo lett til og få byttet ringer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...