Tre pip etter hverandre; varsel, Passat -2002

Anbefalte innlegg

Hei, og GODT NYTT ÅR,

 

sært tidspunkt å legge inn spørsmål på, men jeg skal kjøre 100 mil sørover i morgen tidlig, so here it goes:

 

Jeg skulle kjøre noen feststemte folk avgårde her ved midnatt, og etter vel 20 sek. hørtes tre korte pipelyder etter hverandre. Mener å ha lest i den tyske instruksjonsboka at ved tre korte pip etter hverandre skal man stoppe umiddelbart og få bilen på verksted, men finner ikke dette igjen i boka. Mener å ha lest et annet sted at det indikerer feil i bremsestystemet, men at det er mye feilmeldinger med dette, særlig i kulde; det er minus 18 grader her jeg befinner meg nå (et par mil sør for Mosjøen).

 

Jeg stoppa og tok en annen bil, men vi skal som sagt nedover i morgen tidlig, så tilbakemelding fra noen som kanskje har erfaring med dette hadde vært fint.

 

Foruten de tre pipene kommer ingen annen info frem i displayet...

 

Takk.

 

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det litt tåke i huet mitt, men da det peip sånn i min Passat så var det ABS feil, var en føler som hadde takka for seg.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg ville tro at om du hadde en feil på bremsesystemet som ga utslag i bilen vile enten abs-lampa eller "brekk-lampa" lyse i eterkant?

 

Jeg hadde feil i en føler på min 98 a4 engang, og da kom abslampa på under kjøring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.